četvrtak, 25 januar 2018 10:38

Marketing 365 intervju

Napisao
Ocenite ovaj članak
(1 Glas)

Na prvom makedonskom portalu za marketing i PR industriju, marketing365, objavljen je intervju sa Jelenom Mikić, regionalnom direktorkom naše agencije i Natašom Božinovski Mirkovom, specijalistkinjom za digitalni marketing koja je zadužena za razvoj poslovanja makedonske agencije Represent Communications. Zbog velike čitanosti, ovaj intervju vam prenosimo u celosti i na srpskom jeziku.


Nedavno je u Skoplju otvorena kancelarija prestižne srpske PR i Digital marketing agencije Represent Communications iz Beograda. Direktorka kancelarije je Nataša Božinovska Mirkova, stručnjak za digitalni marketing koja je zadužena za razvoj poslovanja u Makedoniji. Jelena Mikić je regionalna direktorka i odgovorna je za praćenje rada kancelarija Represent Communications u regionu. Agencija iz Skoplja ima ambiciju da spoji PR i digitalni marketing, a kancelarija već posle par meseci rada, gradi ozbiljan portfolio.

Nataša Božinovska Mirkova Jelena Mikić

M365: Srpska agencija, koja je prošle godine proslavila svoju 15. godišnjicu, jedna je od vodećih agencija za PR i digitalni marketing u regionu, a prošle godine je odlučila da otvori vrata u Makedoniji. Šta kažu prva iskustva?

Jelena: Naš plan za makedonsko tržište je da napravimo vodeću PR i digitalnu agenciju, kakvu već imamo na drugim regionalnim tržištima. Imamo tri tima koja ukrštaju svoja znanja i iskustva kako bi ponudili najkvalitetniji servis klijentima na makedonskom tržištu: tim od skoro 80 ljudi u Beogradu koji nam pružaju stratešku i operativnu podršku, tim Weber Shandvick, čija smo afilijacija, kao i lokalni tim iz Skoplja. Makedonsko tržište je zrelo, naše kolege dobro poznaju komunikaciju i čini se da se savršeno razumemo. Na samom početku rada agencije u Skoplju imali smo nekoliko ozbiljnih klijenata, što se do sada nije desilo sa drugim regionalnim agencijama. Kancelarija je počela sa radom 01. septembra, a već od januara smo proišrili tim. Predstoji nam ozbiljan posao, budući da se fokus Represent Sistema bazira na principu povezivanja regionalnih tržišta I integraciji usluga jer to najviše traže naši klijenti.

M365: Agencija Represent postoji već 15 godina u Srbiji, preko 10 godina u Crnoj Gori i godinu dana u Bosni. Zašto je izbor za sledeće proširenje pao na Makedoniju?

Jelena: Rezultati koje smo ostvarili na tržištu Srbije i Crne Gore su odlični, tako da klijenti sve više traže da im pružamo slične usluge i u drugim zemljama, jer imaju poverenje u to da Represent Communications svugde gde je prisutan postavlja najviše standarde u radu. To nam je dalo vetar u leđa da razmislimo šta dalje, a logično je bilo da se opredelimo za nama najbliskija tržišta. Tako smo 2016. godine otvorili kancelariju u Banjaluci, a prošle godine u Skoplju. Makedonija ima mnogo kreativnih ljudi. Sa kolegama iz Skoplja možemo konstruktivno da razgovaramo. Klijenti tačno znaju šta PR znači. Postoji mnogo stručnjaka koji imaju iskustva sa međunarodnim kampanjama i naprednim digitalnim tehnologijama. Mi konkretno u agenciji u Skoplju radimo sa velikom kompanijom u Dubaiju za koju smo osmislili i vodimo međunarodnu kampanju za tržišta Engleske, SAD i Kanade, Dubaija I Singapura. Ovakve kampanje na primer, još nismo radili u Beogradu.

M365: Koliko su po vama, tržištu Makedonije potrebne usluge digitalnog marketinga?

Nataša: Polako, ali sigurno, makedonsko tržište se otvara ka novim izazovima. Kada sam počela da se bavim digitalnim marketingom 2005. godine, ljudi nisu razumeli šta to zapravo znači, danas svi znaju da je onlajn prisustvo obavezno ako se očekuje prosperitet u radu. Poređenja radi, u Srbiji u trenutku kada se osetio potencijal za onlajn prisustvo i kada su klijenti počeli da prate trendove naša matična kuća je kreirala digitalni sektor pod nazivom The Content Studio koji je za dve godine narastao na 17 zaposlenih koji rade sa 25 klijenata. Postali smo zvaničan Google partner, a verujemo da bi naše stručno znanje trebalo usmeriti prema inostranim klijentima.

M365: Ono na sta ste možda najviše fokusirani u Skoplju su projekti društvene odgovornosti?

Nataša: Politika naše agencije je da sami iniciramo projekte društvene odgovornosti i da budemo deo humanitarnih akcija. Na taj način već dugo radimo u celom regionu. Represent Communications u Beogradu, pokrenuo je mnoge uspešne projekte društvene odgovornosti, projekte na koje su svi zaposleni ponosni, projekti koji su i dalje aktuelni. Želimo da pratimo trend naše matične kuće.

M365: Koji je trenutni portfolio agencije?

Jelena: Portfolio Represent Communications je ogroman. Nema industrije sa kojom naši timovi nemaju iskustva. U sklopu dugogodišnjih lojalnih klijenata pomenuću samo neke: kompaniju Coca Cola, Philip Morris, Don Caffe, Strauss, Hemofarm, Nelt, MK Group, DHL, Frikom, Delhaize Group , Aerodrom Nikola Tesla Beograd, Tikurila , Telegroup, najveći poslovni forumi širom regiona, kao što su Kopanik Business Forum i Jahorina Business Forum, projekti sa međunarodnim institucijama kao što su Svetska banka, USAID, UNDP i mnogi drugi.

M365: Kako vidite region, kao vodeća agencija iz Srbije, da li vam je to bila prednost kada ste otvarali druge kancelarije u regionu?

Jelena: Region deli zajedničke izazove. Radimo sa malim budžetima, ali ljudi su izuzetno kreativni, a iznad svega su snalažljivi. Postoje razlike, ali u osnovi imamo slične probleme, slična politička previranja, koja utiču na dominantan ekonomski kontekst, a slična je situacija u medijima. Mi smo zemlje koje dele istu istorijsku baštinu, naši jezici su bliski, lako se razumemo, ali naravno svako tržište ima svoje specifičnosti. Ni sama ne znam koliko vremena sam provela u kancelarijama u Banjaluci i Skoplju, samo zato što sedeći u Beogradu ne bih mogla razumeti lokalnu radnu kulturu, niti bih mogla na pravi način da razumem naše klijente i saradnike. U svim kancelarijama našli smo odlične ljude, bez njihove posvećenosti nema ni uspeha. Mogu samo da kažem da smo uspeli da spojimo svoje znanje i iskustvo iz Beograda sa sjajnim ljudima, koji odlično poznaju lokalne okolnosti, medije, a trendove pratimo svi zajedno - to je jednostavana i proverena formula.

M365: Možete li se već pohvaliti dobro obavljenim kampanjama u Makedoniji i klijentima koji su vam dali poverenje?

Nataša: Kako naša regionalni direktorka često zna da kaže, kancelarija "Represent Communications" u Skoplju je primer dobrog početka kancelarije. Već u septembru smo radili na projektu digitalnog marketinga koji je uključivao pokretanje Google AdWords kampanje za jednu privatnu laboratoriju. Takođe smo radili na uspešnom projektu u novembru za najveći tržni centar u Skoplju - Skopje City Mall.

Pored toga, radili smo na još jednom projektu koji je obuhvatio kompletnu logistiku, organizaciju i odnose za medijima za NVO "Junior Achievement". Za jednog velikog klijenta iz Dubaija, koji lansira svoj proizvod na globalnom tržištu, uradili smo kompletan brending, od osmišljavanja naziva proizvoda do razvijanja logotipa i celokupnog vizuelnog identita. Za ovog istog klijenta razvili smo kompletnu digitalnu strategiju za njihov nastup na stranim tržištima i dobili od klijenta sve komplimente.

M365: U novembru prošle godine organizovali ste "Jesenji Bazar" - bazar jedinstvenih umetničkih radova. Šta je bilo drugačije, s obzirom da je do sada orgnaizovano dosta sličnih manifestacija?

Nataša: Skopje City Mall je bio jedan od naših prvih klijenata. Kada smo počeli da razgovaramo sa njima o konceptima i projektnim predlozima, složili smo se da razvijemo projekte koji bi se malo razlikovali od sličnih, a ipak sadržali jednu komponentu podrške. Tako je kroz Jesenji Bazar , Skopje City Mall podržao mlade i talentovane umetnike iz cele Makedonije, koji su u Skopje City Mall-u izlagali i prodavali svoje jedinstvene umetničke proizvode. Sami umetnici su bili oduševljeni I pre svega zahvalni na mogućnosti, a na proleće planiramo i Prolećni bazar.

M365: Vaša saradnja sa istim klijentom nastavljena je za novogodišnje praznike. Projekat na koji ste nedavno bili fokusirani bio je 12 novogodišnjih jelki - 12 medijskih priča. Da li biste bili ljubazni da nam kažete o čemu se radi?

Nataša: Ovaj projekat je divna ideja koju smo razvili sa klijentom. Ideja ovog projekta bila je da pokažemo da smo empatični i humani ljudi i da razmišljamo o najugroženijim kategorijama, socijalno ugroženim porodicama kojima je pomoć najpotrebnija. Za ovaj projekat tražili smo partnerstvo 12 respektabilnih medija koji su podržali našu inicijativu i pridružili se projektu. Na drugom spratu tržnog centra postavili smo 12 jeki, po jednu za svaki medij koji se pridružio našoj akciji. Svi mediji su bili obavezni da odaberu socijalno ugroženu porodicu, kojoj bi voleli da daruju prikupljene poklone. Na info tablama, pored svake jelke, bila je informacija o porodici, uzrastu dece za koje se prikupljaju pokloni. Mediji su obezbedili prvih nekoliko poklona za svaku porodicu, a do kraja kampanje, svi humani ljudi mogli su dati poklone i učiniti decu srećnom. Zamislili smo da akcija traje do 4. januara, jer smo hteli da podržimo tradiciju darivanja poklona, u periodu između Nove godine i Božića.

Akcija je prošla bolje nego što smo očekivali. Nekoliko stotina poklona je prikupljeno i isporučeno svim porodicama uoči Badnje večeri i Božića . Humanost naših građana i ovog puta došla je do izražaja. Akciji su se priključile velike kompanije, nevladine organizacije, javne ličnosti ... Uspeli smo da zagrejemo 40 dečijih srca i učinimo ih srećnim za praznike.

M365: Represent Communications postoji od 2002. godine. Ko vodi agenciju u Beogradu?

Jelena: Ceo Represent sistem je pod direktnim rukovodstvom Borislava Miljanovića, a on je sve ključne pozicije u firmi poverio ženama menadžerkama, koje vode računa o svakom aspektu poslovanja. Pre nekoliko meseci naš direktor je bio pozvan da govori na konferenciji o "ravnopravnosti polova" u Beogradu, kao redak primer vlasnika kompanije, koji većinski zapošljava i najodgovornije funkcije daje “nežnijem polu”. Sa tim u vezi možete pogledati film koji je snimljen za ovu priliku. Za razvoj našeg poslovanja u regionu, konkretno kancelarija u Banjaluci i Skoplju zadužena sam ja.

Pročitano 1104 puta Poslednji put izmenjeno ponedeljak, 12 mart 2018 16:39

Ostavi komentar

Proverite da li ste uneli sve potrebne informacije gde je naznačeno (*). HTML kod nije dozvoljen.

BELGRADE
Knez Mihailova 1-3, 11000 Beograd
+381 11 71 52 500 , office@represent.rs
PODGORICA
Džordža Vašingtona 65, 81000 Podgorica
+382 20 234 446 , office@represent.co.me
BANJA LUKA
Sime Šolaje 1, 78000 Banja Luka
+387 51 962 854 , bojana.radic@represent.co.ba
SKOPLJE
English English Srpski Srpski