Represent Media

5 koraka do praznične kampanje koja postiže maksimum

Vesti - Dec 23, 2019

Ukoliko postoje ograničenja prilikom smišljanja kampanje, važno je planirati, biti racionalan i upravljati budžetom. Svako ko radi u marketingu zna koliko sve postane užurbano i stresno krajem godine. To je vreme kada se ostvaruju projekti koji su bili još odavno ugovoreni. Mnogi klijenti sa kojima su vođeni razgovori imaju ograničena sredstva, ali moraju da budu prisutni na tržištu tokom praznične euforije. Praznici su i odličan izvor prihoda i mnoge organizacije računaju na to da će ostvariti dobar profit u ovom periodu. Upravo iz tih razloga je važno da imamo u vidu određene korake tokom planiranja.

1. Kalendar – važan deo svake organizacije, a posebno je naš najbolji prijatelj kada se suočavamo sa brojnim izazovima kampanje, pogotovo kada ih imamo više — moramo da isplaniramo kada ćemo tačno voditi koju kampanju.

2. Prikupiti sve podatke o prošlim kampanjamaUvid u prošlogodišnja iskustva može dosta da doprinese, pogotovo kada se obraćamo klijentu i želimo da mu ukažemo na jake i slabe tačke poslovanja. Podaci iz prošle sezone nam takođe olakšavaju da odredimo na kojim platformama želimo da se obratimo publici, kao i da li se isplati voditi slične kampanje svake godine. Pritom ne treba zaboraviti da kampanja koja je bila uspešna prošle sezone možda neće naići na isti odziv ukoliko je došlo do nekih promena kod publike i potrošačkih navika. Konkurencija na tržištu je još jedan bitan faktor koji utiče na sprovođenje kampanje.

3. Budžet. Svakom planiranju kampanje treba pristupiti racionalno i treba postaviti sebi realne ciljeve. To znači da treba postaviti prioritete — postoje kampanje koje su važnije i koje se prosto moraju realizovati. Najbolje je isplanirati idealni budžet za svaku i biti svestan dometa i sposobnosti poslovanja. Kod planiranja budžeta se isto osvrćemo na već postojeće podatke i nijednog trenutka ne gubimo iz vida sveukupni ostvareni prošlogodišnji prihod. Uvek je dobro imati tabelu sa svim detaljima koja će sprečiti nepotrebne greške. Napravite raspored projekta — kada je početak kampanje, šta se sve dešava i kada, kako se dolazi do kraja kampanje i kakva su očekivanja.

4. Praznične kampanje zahtevaju poseban osvrt na kreativu. Možemo reciklirati do određene mere i iskoristiti poznate elemente, ali upravo su praznici puni zamki i opštih mesta. Ne želimo da zamorimo publiku ponavljanjem, te bi stoga svake godine trebalo dodati nešto novo što će iznenaditi potrošače.

5. Analitika je deo svake uspešne kampanje. Kada procenjujemo uspeh, moramo da se držimo prošlogodišnje analize i metrike jer ćemo na taj način proceniti rast tokom godina i postaviti KPI praznične sezone.

Ukoliko ponovo pretpostavimo da nam je budžet za kampanju ograničen, najbolje je držati se proverene publike i imati ciljnu grupu. U zavisnosti od tipa posla i prodaje, treba iskoristiti period rasprodaje i targetirati potrošače koji nam se vraćaju, ukazuju nam poverenje i za koje smo sigurni da će opet nešto kupiti.

Koristeći stare podatke, procenjujemo svoje najbolje dane i utvrđujemo kada je došlo do porasta i boljih performansi — možda imamo najbolje dane ili sate u nedelji kada ostvarujemo veći profit. Kod nekih će praznična kampanja bolje proći sredinom novembra, dok se kod nekih kompanija publika odaziva već u oktobru.

Da rezimiramo: organizacija, procena, beleške i podaci — ozbiljan i detaljan pristup su srž uspešne kampanje. Treba pamtiti uspehe, dobre i loše korake — napismeno, kroz podatke. Koliko god se neki potezi podrazumevali, ljudi obično potcenjuju vođenje evidencije jer su ubeđeni da će se za godinu dana setiti kako su radili i tu se obično greši. Vodite računa o tome, bićete zahvalni sebi sledeće godine kada vam još jedna sezona praznika bude zakucala na vrata.

Izvor: searchengineland.com

 

Autor

Represent System

News Editor

Hajde da radimo zajedno

U Represent Communications gajimo strast prema briljantnim idejama i njihovom izvršenju, a sve to spajamo u prelepa iskustva