Blog

Amazon je najvredniji svetski brend: Prekid apsolutne dominacije Apple-a i Google-a

News - Jun 12, 2019

Kako smatraju stručnjaci, pitanje je dana kada će Amazon ostaviti Google i Apple daleko iza sebe i postati najvredniji brend na svetu. Prema najnovijoj listi BrandZ-a, to se već desilo – pa na rang listi 100 najboljih globalnih brendova, Amazon prekida dvanaestogodišnju dominaciju Apple-a i Google-a.

Amazon danas vredi 315,5 milijardi dolara i on je prvi brend koji je izbio na prvo mesto posle 12 godina.

Prema poslednjem globalnom rangu BrandZ-a, Amazonova vrednost je porasla 52% između 2018. i 2019. godine, dok je Apple porastao za 3% na 309.1 milijardi dolara, a Google za 2% na nešto malo ispod tog nivoa, na 309 milijardi dolara. Microsoft, koji se nalazi na komfornom četvrtom mestu sa vrednošću od 251 milijardi dolara, zabeležio je drugi najbolji rast vrednosti u prvih 10, što je 25% više, zatim Visa na petom mestu, 22% na 178 milijardi dolara i Alibaba sedma, 16% na 131 milijardi dolara.

Globalna vrednost Amazona ove godine je 409% viša od Microsoft-ove u 2006. godini, što je bio prvi brend koji je zadržao prvo mesto kada je rangiranje počelo.

Amazon-ov porast vrednosti brenda je stabilan u proteklih nekoliko godina, jer je evoluirao od online maloprodajnog lanca do “brenda ekosistema” – kaže Graham Staplehurst, BrandZ-ov direktor globalne strategije i dodaje:

– Uspešno je povezao vrednosti i pozitivne asocijacije brendova sa jednim poslom – lakoćom upotrebe, brzinom, pouzdanošću – u druge oblasti. Omogućen razvojem tehnologija, a ne bojeći se da ponekad pokuša i ne uspe, Amazon je diverzifikovao u niz ponuda od cloud computinga do pametnih uređaja. Dok se granice između tradicionalnih biznisa zamagljuju, Amazon je idealno pozicioniran da iskoristi nove prilike.

Jedini brendovi u top 10 koji smanjuju svoju vrednost su Facebook (šesti) pad za 2% i Tencent (osmi) za 27% – iako se Tencentov udarac može u velikoj meri objasniti novim ograničenjem prihoda od igara u Kini. Sve u svemu, prvih 100 je dobilo skoro trećinu milijarde dolara (328 milijardi) u protekloj godini da bi dostiglo 4,7 tn – što je otprilike kombinovani BDP Španije, Koreje i Rusije.

Veliki broj brendova je iznenadio stabilnim statusom na listi ili iznenađujućim skokom, no to je sve promenljivo i vreme će pokazati kako će se stvari dalje odvijati.

Metodologija Kantar-ov proces procene BrandZ-a uzima finansijsku vrednost koju je kreirao brend u američkim dolarima i umnožava je sa proporcijom te vrednosti koju generiše sam doprinos brenda. Taj doprinos brendu proizilazi iz istraživanja potrošača koji računa koliki deo ljudi kupuje. Ovogodišnja analiza uključuje 122.000 brendova, 3,6 miliona potrošača, 418 kategorija, 51 tržište i 5,1 milijardi podataka.

Autor

Represent System

News Editor

Hajde da radimo zajedno

U Represent Communications gajimo strast prema briljantnim idejama i njihovom izvršenju, a sve to spajamo u prelepa iskustva