sreda, 04 oktobar 2017 06:48

Kako (iz)meriti digitalni uspeh?!

Napisao

Od kad je digitala i digitalnog marketinga sve nas muči pitanje kako izmeriti uspeh onoga što radimo online? Ovo pitanje podjednako muči i one koji za uslugu digitalnog marketinga i komunikacija plaćaju i one koji su plaćeni da je sprovedu u delo, posebno od kada su društvene mreže postale deo naše svakodnevice... ROI je svima važan i nije ga lako izmeriti u digitalnom svetu, ali svi se ipak trudimo. Kako je budućnost digitala upravo DATA, podaci koje nam daje online analitika, važno je pratiti neke parametre ne samo kako bismo zadovoljili očekivanja klijenta, već i kako bismo mogli bolje da planiramo buduće online kampanje. Razume se, kampanje ćemo bolje planirati i plasirati ako na pravi način razumemo ono što nam naša ciljna grupa poručuje na online kanalima.

četvrtak, 21 septembar 2017 16:56

Društvene mreže u rukama političkih stranaka

Napisao

Zanimljivo je pomisliti kakva bi bila razmišljanja Makijavelija ili Bejkona da su u vreme njihovog teorijskog stvaralaštva postojale društvene mreže? Ili kako bi danas, uz neograničen pristup internetu i društvenim mrežama, delovale pristalice parlamentarnih frakcija T. Džefersona i A. Hamiltona u SAD, torijevci i vigovci u Velikoj Britaniji ili Robespijerovi Jakobinci tokom francuske revolucije? Da li bi Makijavelijev real-politički „priručnik za vladare“ podrazumevao i dobronamerne savete Lorencu de Medičiju kako delovati na društvenim mrežama? Da li bi pariski bifei ili trgovi širom kolonijalne Virdžinije bili jedina mesta na kojima bi odjekivale političke ideje i budući ciljevi političkih stranaka ili bi Robespijer pre pribegao „tvitovanju“, a Tomas Džeferson „šerovanju“ svojih političkih spisa na Facebook profil?

četvrtak, 07 septembar 2017 13:21

Kako se priprema kampanja za Native Network

Napisala

Priprema jedne kampanje, bez obzira na temu i obim, jeste ozbiljan i obiman zadatak, ali svakako izazovan i zanimljiv. Najvažnija stvar je da ispunimo cilj i obezbedimo klijentu veću vidljivost poruke koju želi da prenese odabranoj ciljnoj grupi.

Svi pričamo o native-u, kao već uobičajenom delu sveke dobre oglasne kampanje. Nije ni čudno, jer zaista daje dobar rezultat, ne samo sa marketing, već i sa aspekta dobrog PR-a. No, kako sve ima svoje dobre i slabije strane, tako oglašivači i PR stručnjaci troše dosta energije na plasiranje native-a. Potrebno je pripremiti dobar tekst, dogovoriti dobre uslove za njihovu distribuciju u medijima i pratiti rezultate, koji se češće mere ukupnim brojem impresija, nego stvarnim brojem klikova, odnosno pregleda datog sadržaja.

Da mi je neko pre 5,6 godina rekao da ću u jednom mesecu imati 15 događaja, i to za najvećeg klijenta u agenciji, prestravila bih se!

Moram priznati da mi ni početkom maja ove godine nije bilo svejedno. Već nekih desetak godina sam u ovom poslu, organizovala sam bezbroj događaja, brifirala zaista puno govornika i čula se sa minimum 1000 novinara... ali, priprema toliko događaja u kratkom vremenskom periodu, ipak, zahteva maksimalnu posvećenost.

Strategija je reč koja se često koristi, a malo ko razume njeno značenje. Uglavnom izaziva dva osećanja: strah i oduševljenje. Strah izaziva kod onih ljudi koji ne znaju šta bi sa njom i šta to ona sve „radi“, a oduševljenje kod ljudi koji su imali dovoljno znanja i veština da osmisle i primene strategiju, slušajući i duboko poznajući sebe (svoju kompaniju) i druge (potrošače, konkurente).

petak, 21 april 2017 02:56

Digitalom do prodaje

Napisala

Da li uopšte da postavim pitanje koliko vremena u toku svog dana provedete na internetu, ili, jednostavno, odmah da zaključim da danas svi „živimo on-line“? Počev od nekih jutarnjih „rituala“ uz kafu – provjera pošte (e-mail), čitanje aktuelnih vijesti, puštanje omiljene YouTube plejliste i praćenje trendova u digitalnom svijetu, pa do raznih ličnih i poslovnih pretraga, stupili smo u direktan kontakt sa našim on-line „Velikim bratom“ – Guglom (Google).

Svjesni smo činjenice da se danas velika pažnja poklanja temi zaštite privatnosti i podataka korisnika interneta. Sve brojnije različite društvene platforme omogućile su nam da non-stop budemo dostupni, u kontaktu sa dragim osobama, da dijelimo fotografije, video-sadržaje, iskazujemo lični stav na razne teme, odnosno da ostavljamo podatke. Dok pretražujemo destinacije za odmor, kupujemo tablet, ili čitamo tematske tekstove, sve to ostaje zabilježeno preko čuvenih cookies-a.

utorak, 04 april 2017 02:56

Video se voli

Napisala

Da li mislite da biste za pet godina čitali, ili gledali ovaj tekst? U trenutku kada on-line video nastavlja svoj uspon, to je veoma interesantna tema za razmišljanje.

Video predstavlja budućnost content marketinga. Cisco navodi da bi do kraja 2017. godine, video trebalo da čini 69 procenata ukupnog potrošačkog prometa na internetu. Ne samo da može da vam posluži kao glavni poligon za reklamne kampanje vašeg preduzeća, već vam video, sa svojom emocionalnom kombinacijom zvuka, pokreta i slika, može pomoći da stvorite dublju i snažniju vezu između sopstvenog brenda i njegove publike.

utorak, 04 april 2017 02:56

Vaš sajt je vaš lični medij

Napisao

U današnje vreme, ukoliko niste prisutni na internetu praktično kao da ne postojite. Koliko je vas, danas kada želite da saznate neku informaciju, koji prvo odete na google.com i ukucate ono što vas interesuje? Skoro svi! Koliko vas u glavi čuva sve te domene kompanija i medija koje pratite? Veoma malo. Zašto? Danas, kada je protok informacija veliki i kada smo svi na društvenim mrežama, nemamo vremena da istražujemo i tragamo za određenim sajtom, njegovim pravim domenom, da razmišljamo da li je .net .org .rs ili nešto drugo, već informacije pronalazimo preko društvenih mreža i pomoću pretraživača. Imati sajt, odnosno sopstvenu prezentaciju na internet nebu predstavlja nešto što danas jeste standard, a ne potreba. Plasiranjem sadržaja i linkova sa svog sajta na mreže vi zapravo plasirate svoje proizvode ili usluge, svoje stavove, svoje misije i vizije. Ukoliko neko želi podrobnije da sazna nešto o vama to će najbolje moći da uradi na vašoj internet prezentaciji, a do nje će doći prvenstveno zahvaljujući društvenim mrežama!

Najnovije iz kategorije BLOG

BELGRADE
Knez Mihailova 1-3, 11000 Beograd
+381 11 71 52 500 , office@represent.rs
PODGORICA
Džordža Vašingtona 65, 81000 Podgorica
+382 20 234 446 , office@represent.co.me
BANJA LUKA
Sime Šolaje 1, 78000 Banja Luka
+387 51 962 854 , bojana.radic@represent.co.ba
SKOPLJE
English English Srpski Srpski