utorak, 25 april 2017 02:56

Ne dozvolite da vaša marekting strategija dobije oblik meduze

Ocenite ovaj članak
(1 Glas)

Strategija je reč koja se često koristi, a malo ko razume njeno značenje. Uglavnom izaziva dva osećanja: strah i oduševljenje. Strah izaziva kod onih ljudi koji ne znaju šta bi sa njom i šta to ona sve „radi“, a oduševljenje kod ljudi koji su imali dovoljno znanja i veština da osmisle i primene strategiju, slušajući i duboko poznajući sebe (svoju kompaniju) i druge (potrošače, konkurente).

Sa content marketing strategijom je slično. S tim što se kod nje pojavljuje i treća vrsta – oni koji navode da ulažu u stvaranje content marketing strategije, ali pod pritiskom rokova, kriza, različitih promenljivih faktora, ta strategija dobije oblik meduze – postaje razvodnjena i nefokusirana.

Rezultati poslednjih istraživanja pokazuju da većina svetskih kompanija, oko 86 posto, kaže da koristi strateški pristup u content marketingu. Prema definiciji, Content marketing instituta, strateški pristup označava „proces usmeren na kreiranje i distribuciju vrednog, relevantnog i konzistentnog sadržaja, kako bi se privukla i zadržala jasno definisana publika – i, na kraju, stimulisala profitabilna potrošačka akcija“.

Navedena definicija jeste „a mouth full“, ali najbolje sumira ključne stvari koje su veoma važne za jednu content marketing strategiju. Neophodne elemente čine:

Biznis plan za content marketing – Obuhvata sve ono što želite da postignete svojim content programom, ciljeve, specifičnu vrednost koju želite da prenesete kroz sadržaj koji kreirate, ali i potencijalne prepreke i mogućnosti sa kojima možete da se susretnete.

Definisanje ciljne grupe – Neko ih zove personas, potrošači, klijenti, ciljna javnost, ali na kraju, to su sve LJUDI. Ljudi sa svim svojim osećanjima, strahovima, željama, aspiracijama i potrebama. Što ih bolje upoznamo, ali iskreno i bez filtera, bolje ćemo znati kako da im priđemo i koji sadržaj u koje vreme bi bio najbolji za njih: kao kada hoćete da priđete dečku koji vam se dopada – istražili ste sve o njemu, šta voli, šta ne, i odlučite se da mu priđete na način koji bi mu se svideo, ali ipak želite da zadržite sebe i ostanete kul.

Dobra brand priča – Ljudi su od vajkada pričali priče, izražavali se kroz metafore i slikovite narative I, u tom smislu, storytelling nije nikakva novina. U zavisnosti od toga koliko je priča snažna, napeta, šaljiva, jednom rečju koliko „gađa u srce“, zavisi i to da li i koliko duboko gradite mesto u glavama potrošača. Dobru brend priču od obične „pričam ti priču“ razlikuje potreba da ključne poruke budu veoma dobro i precizno osmišljene, relevantne za publiku i da u različitim fazama potrošačkog puta dobijaju nove, ili modifikovane oblike.

Plan kanala distribucije – Nisu to pojedinačni kanali koje ćete koristiti, kako biste ispričali dobru priču. Plan kanala distribucije predstavlja čitavu platformu različitih kombinacija kanala, od kojih svaki ima svoj cilj u korelaciji sa onim drugim. Glavno pitanje danas, zapravo,jeste pitanje kako koordinirati i smisleno komunicirati u svetu koji ima tako veliki broj digitalnih kanala, a ostati relevantan za potrošače.

Pored ključnih elemenata koje bi svaka content marketing strategija knjiški i teoriski trebalo da ima, biću slobodna da kažem, da na kraju dana, stvari se suštinski svedu na:

Zdravu psihologiju. Osluškuj ljude, njihove želje, očekivanja, strahove i nemoj pretpostaviti da već sve o njima znaš.

Dobro poznavanje sebe. Što bolje poznajemo sebe (svoju kompaniju) i svoje vrednosti znaćemo kako najsuptilnije i bez puno natezanja i muke da priču udenemo u ono što je ljudima po trebno ili u ono šta osećaju.

Logiku. Budi dovoljno pametan da povežeš tačku A sa tačkom B.

I, eto priče sa srećnim krajem.

Pročitano 2677 puta Poslednji put izmenjeno subota, 10 jun 2017 11:11
Ana Branković

Direktor

Txe Content Studio

Represent Communications

Ostavi komentar

Proverite da li ste uneli sve potrebne informacije gde je naznačeno (*). HTML kod nije dozvoljen.

Najnovije iz kategorije BLOG

BELGRADE
Knez Mihailova 1-3, 11000 Beograd
+381 11 71 52 500 , office@represent.rs
PODGORICA
Džordža Vašingtona 65, 81000 Podgorica
+382 20 234 446 , office@represent.co.me
BANJA LUKA
Sime Šolaje 1, 78000 Banja Luka
+387 51 962 854 , bojana.radic@represent.co.ba
SKOPLJE
English English Srpski Srpski