petak, 21 april 2017 02:56

Digitalom do prodaje

Ocenite ovaj članak
(1 Glas)

Da li uopšte da postavim pitanje koliko vremena u toku svog dana provedete na internetu, ili, jednostavno, odmah da zaključim da danas svi „živimo on-line“? Počev od nekih jutarnjih „rituala“ uz kafu – provjera pošte (e-mail), čitanje aktuelnih vijesti, puštanje omiljene YouTube plejliste i praćenje trendova u digitalnom svijetu, pa do raznih ličnih i poslovnih pretraga, stupili smo u direktan kontakt sa našim on-line „Velikim bratom“ – Guglom (Google).

Svjesni smo činjenice da se danas velika pažnja poklanja temi zaštite privatnosti i podataka korisnika interneta. Sve brojnije različite društvene platforme omogućile su nam da non-stop budemo dostupni, u kontaktu sa dragim osobama, da dijelimo fotografije, video-sadržaje, iskazujemo lični stav na razne teme, odnosno da ostavljamo podatke. Dok pretražujemo destinacije za odmor, kupujemo tablet, ili čitamo tematske tekstove, sve to ostaje zabilježeno preko čuvenih cookies-a.

Google, kao najdominantniji pretraživač, pažljivo prati sve naše on-line aktivnosti, skuplja podatke i preko svojih partnerskih sajtova šalje marketinške poruke putem banera. Poznat kao Google Display Network (GDN), taj vid oglašavanja danas predstavlja sastavni dio svake kampanje poznatih svjetskih brendova, ali i većine naših klijenata. Zašto? Zato što nam omogućava da korišćenjem prikupljenih podataka o on-line korisnicima, naš sadržaj (content) vide upravo oni kojima je taj sadržaj relevantan u trenutku kada im je stvarno potreban.

Vjerovatno se pitate kako te podatke koristimo? Ne plašite se, niko nije vidjeo vaše neobjavljene slike sa ljetovanja ili sa momačke večeri vašeg druga. Targetiranje je malo drugačije od onoga što zamišljate i moguće je raditi ga na više načina:

  1. Veb-sajtovi – sve veći broj partnerskih sajtova, koji prikazuju Google banere, omogućava nam da preko njih dođemo do ciljne grupe, odnosno do potrošača. Odabirom relevantnih sajtova na kojima će se prikazivati baneri povećavamo vjerovatnoću da ćemo dobiti klik.
  2. Sadržaj – svi sajtovi se mogu kategorizovati na osnovu sadržaja i tema koje obrađuju, te, samim targetiranjem na osnovu sadržaja, Google nam omogućava da dođemo do ciljne grupe za koju je bitno da vidi naš baner. Prethodna analiza ključnih reči omogućiće nam da na najbolji način postavimo kampanju i dobijemo bolje rezultate.
  3. Ljudi (ciljna grupa) – zbog njih smo tu, da dođemo do njih u trenutku kada su na internetu (a već smo zaključili da tamo žive). Za razliku od targetiranja preko ključnih riječi i tema, ovdje to radimo na osnovu interesovanja naše ciljne grupe. Svaki put kada odemo na neki sajt sa kojim je Google partner, preko cookies-a dajemo podatke o sebi. Google ne ulazi toliko duboko u našu privatnost, ali na osnovu naših čestih posjeta nekom sajtu bilježi da gajimo interesovanja za tu temu. Upravo taj podatak biće iskorišćen kada targetiramo na takav način. Zanimljivo, zar ne?


Google Display Advertising predstavlja temu o kojoj može mnogo da se govori. Iskoristiću ovu priliku samo da ukažem na koristi koje kompanije, ili pojedinci koji imaju on-line prodaju, stiču takvim vidom oglašavanja. Podatak koji često uočim čitajući razne stručne tekstove kaže da prosječni kupac do šest puta posjeti sajt prije nego što realizuje kupovinu. Jedan dolazak kupca na sajt nama je sasvim dovoljan da dobijemo podatke tog kupca, ukoliko smo prethodno na sajt postavili tagove (piksele). Na taj način dalje možemo da ga „uhodimo“. Da, volim da koristim baš taj izraz, jer upravo to Google meni radi svaki dan kada odem na YouTube, ili na bilo koji Google partnerski sajt. Baneri koji su namjenjeni upravo meni služe da me podsjete na to da ne treba da propustim super ponudu, ili da akcija traje još samo tri dana, ili da taj brend ima specijalnu ponudu za on-line kupovinu. Svrha banera jeste upravo to, da budu malo dosadni, ali da kupovina bude završena. Neću vam reći koliko sam takvih kupovina obavila. Ne znam da li da pripišem tome što sam žensko, ili jednostavno tome da je kampanja bila uspješna. U svakom slučaju, konverzija je realizovana, kompanija i kupac zadovoljni, a mi marketari ponosni na još jednu uspešnu GDN kampanju.

Sledeći put razmislite zašto se baš vama prikazuje baner sa specijalnom ponudom za uklanjanje celulita ili za spriječavanje opadanja kose. A možda je samo urađen loš targeting. Vi znate!

Pročitano 982 puta Poslednji put izmenjeno subota, 10 jun 2017 11:11
Ivana Bogdanović

Digital Marketing Manager

Txe Content Studio

Represent Communications

Ostavi komentar

Proverite da li ste uneli sve potrebne informacije gde je naznačeno (*). HTML kod nije dozvoljen.

Najnovije iz kategorije BLOG

BELGRADE
Knez Mihailova 1-3, 11000 Beograd
+381 11 71 52 500 , office@represent.rs
PODGORICA
Džordža Vašingtona 65, 81000 Podgorica
+382 20 234 446 , office@represent.co.me
BANJA LUKA
Sime Šolaje 1, 78000 Banja Luka
+387 51 962 854 , bojana.radic@represent.co.ba
SKOPLJE
English English Srpski Srpski