sreda, 24 januar 2018 09:30

Kako da se nađem na prvoj strani Google-a?

Ocenite ovaj članak
(3 glasova)
Kako da se nađem na prvoj strani Google-a? digital marketing, marketing, Google, Google Search, Ad Words, SEO

Kada bih dobila jedan euro svaki put kada čujem „Želim da budem na prvoj strani Google-a“ sada bih bila na Maldivima ili Baliju. Ali nisam… Tu sam u Beogradu i borim se da moji klijenti dođu do te prve strane Google-a. A kako to funkcioniše?

Ranije sam vam spominjala mikromomente i njihov uticaj na marketing strategije brendova na internetu. Korisnici se obraćaju Google-u za pomoć u najraznijim svakodnevnim situacijama i na vama je da budete tu da im date odgovor i rješenje. A da li će odabrati vas zavisi od toga da li vas uopšte vide na prvoj strani, među najrelevantnijim rezultatima pretrage. Ali kako da budete tu?

Prije svega, bitan je vaš veb sajt. Ukoliko nemate dobar sajt nema potrebe dalje da čitate ovaj tekst. Zašto to kažem? Zato što rasipamo novac bespotrebno jer vas Google neće voljeti. Kao prvo, sajt mora biti optimizovan za mobilne uređaje da bi vas Google uopšte uzeo u razmatranje. Sve veći broj pretraga na mobilnim uređajima doveo je do ubacivanja i ove stavke u algoritam koji je zadužen za pozicioniranje sajtova na prvoj strani rezultata pretrage.

Da bi korisnici došli na vaš sajt on mora biti i lak za korišćenje i relevantan za ključne riječi koje se pretražuju, redovno ažuriran i tehnički dobro postavljan kako bi se brzo prikazivao.

Ukoliko imamo osnovne uslove za rad onda dolazimo do dileme- da li raditi PPC ili SEO? Ovo se najčešće postavlja kao pitanje a odgovor je- i jedno i drugo. Polako, znam da zvučim kao klasični prodavac koji želi da vam proda što više usluga, ali stvarno nije tako. Pojasniću vam malo.

Za početak, zbog onih koji nisu upoznati sa terminologijom, da pojasnim razliku između PPC i SEO. PPC je skraćenica od Pay Per Click i definiše se kao oglašavanje na pretraživačima kako biste bili pozicionirani na prvoj strani Google-a kao oglas. U ovom slučaju oglašivač plaća kada korisnik klikne na oglas. SEO je druga priča i podrazumijeva proces optimizacije veb sajta tako da se organski nađe na prvoj strani pretrage. On zahtjeva vrijeme, ozbiljan rad i resurse da bi rezultati bili vidljivi. Problem na našem tržištu, između ostalog, jeste i to nestrpljenje da se do rezultata dođe što prije. Ali to nije moguće. Na SEO-u treba raditi strateški i kontinuirano. O samoj metodologiji ću pisati nekom drugom prilikom. Ono što sada želim da istaknem jeste da je rad na optimizaciji sajta obavezan, pogotovo ako je vaš sajt prodajno orijentisan i omogućava korisniku da izvrši neku akciju- kupi, rezerviše, klikne, nazove itd. Krajnji cilj jeste opstanak na prvoj strani i borba za poziciju sa konkurentima, konstantno.

Kako klijenti često nisu spremni odmah da ulože u SEO jer nemaju vremena ili jednostavno ne razumiju njegov značaj, druga alternativa je svakako PPC koji rezultate daje odmah. Pored toga, PPC je dobar i kada ste novi na tržištu, niste još izgradili brend i borite se za svoje mjesto pod suncem. Takođe, kada vam je u toku kampanja, da li praćena drugim marketing aktivnostima ili samo digitialom, PPC vam omogućava da postignete vidljivost na prvoj strani pretrage tokom trajanja kampanje, što najčešće naši klijenti sa ovih prostora i rade. Pored pozicioniranja na prvoj strani Google-a, ovakve kampanje su često praćene i GDN-om.

Nadam se da sam vam barem malo približila filozofiju koja stoji iza čuvene prve strane. Ovom temom ću se svakako baviti i u narednim blog postovima, tako da budite strpljivi, ali i učite sami.

Pročitano 1974 puta Poslednji put izmenjeno sreda, 24 januar 2018 10:09
Ivana Bogdanović

Digital Marketing Manager

Txe Content Studio

Represent Communications

Ostavi komentar

Proverite da li ste uneli sve potrebne informacije gde je naznačeno (*). HTML kod nije dozvoljen.

Najnovije iz kategorije BLOG

BELGRADE
Knez Mihailova 1-3, 11000 Beograd
+381 11 71 52 500 , office@represent.rs
PODGORICA
Džordža Vašingtona 65, 81000 Podgorica
+382 20 234 446 , office@represent.co.me
BANJA LUKA
Sime Šolaje 1, 78000 Banja Luka
+387 51 962 854 , bojana.radic@represent.co.ba
SKOPLJE
English English Srpski Srpski