Represent Media

Instagram voli neprimerene sadržaje? Više kože za dobar reach?

Vesti - Jun 22, 2020

Veliko istraživanje koje je radio Algortihmwatch pokazalo je da Instagram daje prioritet fotografijama oskudno obučenih muškaraca i žena, tačnije prikazivanju “kože”.

Istraživanje je sprovedeno zahvaljujući saradnji korisnika pretraživača Firefox na poziv za donaciju podataka koji je AlgorithmWatch objavio 3. marta ove godine.

Instagram, druga najveća evropska društvena mreža, nakon Facebook-a, je marketinški kanal na koji se oslanja ogroman broj kompanija. Na brojnim analiziranim primerima pokazalo se kako platforma preferira fotografije s manje odeće, odnosno fotografije, na primer, u donjem vešu ili kupaćem kostimu. Takve fotografije prema algoritmima Instagrama idu na vrh feed-a, tako da oni koji žele da prikažu svoje proizvode pratiocima moraju da se povinuju pravilima Instagrama ako žele da dođu do više pratilaca, odnosno svoje publike i klijenata.

Između februara i maja analizirano je 1.737 postova koje su objavili praćeni autori sadržaja, a koji sadrže 2.400 fotografija. 362 ili 21% od tih postova računarski program je prepoznao kao da sadrže slike u bikinijima ili donjem vešu ili muškarce golih prsa. Međutim, na feedu učesnika istraživanja postovi sa takvim slikama činili su 30% svih postova prikazanih sa istih naloga (neki su postovi prikazani više puta).

Postovi koji su sadržali slike žena u donjem vešu ili bikiniju imali su 54% veću verovatnoću da će se pojaviti u feed-ovima. Postovi koji sadrže slike muškaraca s golim grudima imali su verovatnoću prikazivanja od 28%. Suprotno tome, postovi koji prikazuju slike hrane ili krajolika imali su oko 60% manje verovatnoću da će se prikazivati ​​u newsfeed-u.

Sklonost Instagrama prema golotinji možda se ne odnosi na sve korisnike Instagrama, navode oprezno iz AlgorithmWatcha. Moguće je da algoritam Instagrama favorizuje golotinju uopšteno ali u to se ne može imati uvid bez uvida u njegove algoritme.

Izvor: bug.hr/algorithmwatch.org

Autor

Represent System

News Editor

Hajde da radimo zajedno

U Represent Communications gajimo strast prema briljantnim idejama i njihovom izvršenju, a sve to spajamo u prelepa iskustva