Kako sam došla do 10.000 pratilaca na Instagramu za samo 5 meseci?
Blog - Jun 23, 2020
Budi žena, kažu. Radi, ne ambiciozno. Planiraj porodicu, ali ne sada. Rađaj, ali radi do porođaja. Odmaraj od posla tokom porodiljskog, ali izdrži neprespavane noći. Posveti se detetu, nemoj da radiš…
Porodiljsko, period posvećen malom stvorenju koje je tek ugledalo svet. Period kada se najmanje spava a lični kapaciteti prevazilaze. I zaista, nisam bila svesna svojih mogućnosti i proširenih kapaciteta dok nisam postala majka. Period kada se sve menja, pa i način razmišljana o svim ključnim sferama života. To malo biće kao da probudi neku novu ličnost u tebi i da ti snagu ogromnih razmera.
Upravo to se desilo meni. Odjednom sam shvatila da imam snage za sve, pa i da pored male bebe i posla koji me čeka, ostvarim svoju ličnu ambiciju koju sam godinama pothranjivala po malo i držala tu sa strane. Želju da svoju ljubav prema poslu i edukaciji pretočim u neku digitalnu formu koja bi mogla da pomogne mnogima koji se bore za svoje mesto na Internetu. Umesila sam krofnu. Kakvu? Digitalnu!
Digitalna krofna je mikroblog na Instagramu namenjen svima koji žele da nauče svašta nešto o digitialnom marketingu kako bi unapredili svoj posao, usluge koje pružaju ili pak odlučili se da se time bave.
Zašto blog na Instagramu? Zašto ne veb sajt? Odgovor je sasvim logičan kada pogledate kako danas Internet zaista funkcioniše. Sve ide preko društvenih mreža! Ali sve! Distribucija informacija, vesti, trendova, proizvoda, usluga… Sve se plasira na društvene mreže i dalje širi među korisnicima koji vrše selekciju i biraju trending teme. Zašto bih onda kreirala sadržaj za sajt, pa ga dalje delila na društvene mreže kada se je zapravo celokupna pažnja upravo na njima. Moja željena publika je tu, na Instagramu, platformi koja mi omogućava da se izrazim kroz tekst, sliku i video, i dođem do onih kojima je sve to namenjeno. Kada je zajednica postala dovoljno velika onda je usledio sajt kao sledeći korak.
Međutim, kako napraviti zajednicu realnih pratilaca koji su zaista tu zbog sadržaja a ne kao zalutali prolaznici? Nije lako, ali nije i nemoguće, samo zahteva jasno postavljene ciljeve, plan, strpljenje i upornost.
Pre svega bitan je sadržaj- sadržaj koji daje vrednost! U ovom slučaju to su konkretni saveti iz oblasti digitalnog marketinga, posebno Instagram saveti, jer to je ono što korisnicima treba- da im neko pomogne i najprostijim jezikom objasni kako stavri funkcionišu. Mislim da je to najveći benefit „krofne“.
Ali, da bi taj sadržaj bio vidljiv i obezbedio dobar organski rast neophodno je da, pored kvaliteta, ispoštujete neka „instagram pravila“. Naime, Instagram je platforma koja ima mnogo više sadržaja nego korisnika, samim tim da bi ono što vi objavite bilo vidljivo mora biti u skladu sa Instagram algoritmom kako bi ga on dalje „pogurao“. Šta to znači? Onog dana kada je ukinut hronološki feed, Instagram je stvorio algoritam koji će preuzeti ulogu „prijatelja“ koji će vam preporučiti sadržaj odnosno, odlučivati šta će biti vidljivo na vašem Home feed-u. Kada obajvite nešto Instagram vas pusti da vidi kako će vaši pratioci reagovati pa u zavisnosti od toga odlučiće da li da ga prikaže većem broju korisnika ili da ostane na tome. A pratioci koji će ga videti su oni sa kojima imate najviše interakcija. I tu dolazimo do najvećeg izazova sa kojim se suočavaju svi na Instagramu- kako povećati interakaciju (engagement) sa pratiocima kako bi što više njih imalo priliku da vidi vaše objave na Home feed-u. I ne samo objave, već i story kako bi se baš vaš kružić našao na početku liste kada neko otvori aplikaciju.
Kvalitetan sadržaj, jasan plan, svakodnevna aktivnost i strpljenje, su zapravo nabitniji za ostvarenje rezultata! Instagram želi da budete aktivni ali i da vaš sadržaj zadržava korisnike što duže na mreži. To ćete uspeti ako su vaše objave vredne čitanja, ako podstiču čuvanje i dijeljenje, ako daju vrednost.
Takođe, redovna komunikacija sa pratiocima kroz story korišćenjem stikera u vidu anketa i kvizova pojačava engagement i ojačava vaš odnos sa pratiocima. Bitno je da ih uključite u diskusiju kroz boks sa pitanjima i saslušate ih jer su upravo oni glavni izvor inspiracije za vaš budući sadržaj. Gradite zajednicu ali ne sa ciljem da jurite broj pratilaca, već da izgradite odnos sa onima koji vas već prate. Upravo tako sam došla do 10.000 pratilaca na Instagramu za samo 5 meseci.
Tekst preuzet sa: digitalnakrofna.com