Represent Media

Organizacija team buildinga za 50 ljudi nije jednostavna: Mi smo uspeli u tome

Blog - Sep 20, 2019

Tim bilding je sjajna stvar iz više razloga. Još je bolje kada na tim bilding ne ide samo top menadžment, već ceo jedan kolektiv. To zvuči sjajno, ali samo iz ugla posmatrača ili onoga ko je deo toga: nije baš primamljivo kada ste zaduženi za celokupnu organizaciju istog.

Daleko od toga da je to neostvarivo i da nije izazov, ali je veoma zahtevno i komplikovano. Praviti kompletan program, počev od odabira mesta, vremena, aktivnosti, edukativnih radionica, do zabavnog programa i večernjih aktivnosti veoma je kompleksno i teško izvodljivo, iz jednog prostog razloga: nikada ne možete zadovoljiti 50 ljudi. To je nemoguće.

Zato, što se pre pomirite sa tim, biće vam lakše od samog starta. I to je dobar početak.

E, sada možemo dalje.

  1. Odabir mesta je veoma važan: potrebno vam je mesto puno sadržaja, a opet da ne bude preveliko, jer je poenta da svi budu integrisani i da se druže. Zatim, adekvatan smeštaj je ključan: morate obezbediti pun pansion, dobru kategorizaciju hotela, po mogućstvu sa spa centrom, jer ljudi vole da se opuste.
  2. Dnevne aktivnosti su možda najbitniji faktor. U večernjim satima ljudi će se svakako družiti i naći sebi zanimaciju, ali dan bi trebalo ispuniti kvalitetnim sadržajima. Potrebno je osmisliti program koji će biti interesantan, dinamičan i koji će jačati timski duh.
  3. U večernjim satima preporučljivo je imati neku zanimaciju laganijeg tipa – neki kviz ili igru koja će opustiti kolege, a potom prijatnu večeru i eventualno neutralnu i akustičnu svirku koja neće remetiti konverzaciju i druženje.
  4. Neophodno je da sat, dva tokom jednog prepodneva ljudi imaju neku vrstu edukacije – predavanja, bilo da su u pitanju ciljevi kompanije, planovi ili neki rezime godine iza vas, ali je lepo da ceo kolektiv bude upoznat sa dešavanjima u kompaniji. Predavanje o aktuelnim temama za kompaniju, od strane predavača koji nije deo kolektiva, svakako doprinosi većoj interakciji i usvajanju novih znanja.

Idealno je da team building traje tri dana (dve noći), a evo kako smo mi to ove godine organizovali.

Zlatibor 2019. #ThisREPRESENTsUS

Odabrali smo Zlatibor, kao uvek zanimljivu i atraktivnu destinaciju koju svi vole, a ta planina nudi za svakoga po nešto: šetačke staze, planinarske staze, obilje restorana i kafića, noćni provod… Šta je kome draže, može da se bira, a ponuda je zaista bogata. Odabrali smo hotel Mona, koja je ispunila sva naša očekivanja: lokacijski je na idealnom mestu – u centru Zlatibora, kategorizacija je odlična, sobe moderne, čiste i nove, a ponuda hrane u hotelskim restoranima izvanredna. Osoblje koje nam je bilo na raspolaganju za svaku vrstu pomoći je prevazišlo sva naša očekivanja.

Hotel poseduje i spa centar, što je samo olakšalo naš odabir smeštaja. Imali su dovoljno slobodnih soba u traženom terminu, s obzirom na to da je hotel zaista ogroman.

Ponudili su nam svoj etno restoran za razonodu u večernjim satima, pa smo tu organizovali pab kviz za kolege, a nakon toga imali i žurku sa muzikom uživo.

Preko dana smo išli na Tornik i ludo se zabavili u avantura parku, vozili bob na šinama, peli se na sam vrh žičarom… Ko je želeo, mogao je da se popne pešice do vrha ili siđe dole… Sve je bilo proizvoljno i niko nije “morao” ništa.

Upravo u tome je ključ uspeha team buildinga: napravite sadržaje za različite tipove ljudi i ličnosti, a svako će naći šta mu najviše odgovara. Ne dajte da vas obeshrabre pojedinci komentarima: “a zašto ovo” ili “a to je glupo, dosadno…” već verujte u svoju ideju i realizujte je prema utvrđenom planu.

Najbolji parametar će vam biti ako ste vi lično zadovoljni kako je sve proteklo. I za kraj da se vratimo na moto s početka – nemoguće je zadovoljiti 50 ljudi. 

Srećno u organizaciji!

 

 

Autor

Nenad Antić

HR & Education Director (Represent System)

Veliki obožavalac planina, entuzijasta, inženjer zvuka i fan čitanja knjiga.

Hajde da radimo zajedno

U Represent Communications gajimo strast prema briljantnim idejama i njihovom izvršenju, a sve to spajamo u prelepa iskustva