Represent Media

Šta sam naučila od lidera u svetu marketinga na konferenciji “The Young Leaders Of Tomorrow”

Blog - Jul 09, 2019

Za sebe mogu da kažem da sam novajlija u svetu marketinga. Iako sam u marketinškoj industriji punih godinu dana, moje dosadašnje znanje predstavlja samo vrh ledenog brega, a svako novo iskustvo u meni budi osećaj entuzijazma, radosti i želje za napredovanjem i učenjem.

Tako je bilo i na Japodskim otocima, trodnevnom događaju gde se okupilo više od 70 mladih lidera komunikacijske industrije sa Balkana. U nacionalnom parku na reci Uni, imali smo priliku da se upoznamo sa mladim kolegama iz regiona, međusobno podelimo iskustva i naučimo mnogo toga od sjajnih predavača.

Već nakon uvodnih reči našeg domaćina Ekrema Dupanovića, izdavača i glavnog urednika portala Media Marketing, pozitivna energija među mladim liderima bila je ispunjena novom motivisanošću. Kroz primere svog 50-godišnjeg iskustva u ovoj industriji, uverio me je i ohrabrio da nikada ne treba da odustajem. Podsetio me je da moram da ostanem hrabra, radoznala i da je inicijativa uvek u mojim rukama.

Malo je reći da smo svi ostali oduševljeni nakon Skype call-a tokom kog nam je Saša Savić, koji je agenciju MediaCom u SAD-u doveo do neviđenih uspeha, pričao o počecima svoje karijere, o velikim promenama u marketingu koje su se dešavale tokom njegove karijere i o prednostima koje nam nove tehnologije donose. Otkrio nam je da tajna njegovog uspeha leži u samouverenosti – on ne priznaje ništa manje od pobede.

Da ne postoji osoba koja ima slabosti kao prirodne osobine, već da su situacije postavljene tako da određene osobine trebaju ili ne trebaju datoj situaciji, kroz brojne argumente i psihološke analize naučili su nas Ajla i Amir Mulalić, tim koji je pokrenuo kompaniju Invision Consulting iz BiH. Nema pogrešnih ljudi, već samo ljudi na pogrešnim mestima čiji se prirodni talenti i veštine ne koriste na pravi način.

Lazara Džamića, jednog od najpoznatijih brend i marketing edukatora u regionu, imali smo priliku da čujemo u dva navrata. Prvi put nas je učio šta je neophodno za postizanje uspešnog brendinga u svetu lakog ignorisanja. Neki od prvih izazova mladih u marketinškoj industriji su etičke prirode, a ne stručni. Džamić se u svom drugom izlaganju osvrnuo na 4 etička izazova modernog marketinga, tokom kog sam imala osećaj da živimo u distopijskom svetu ilustrovanom u seriji „Black Mirror“.

Na svoj duhovit način, Miroslav Varga, sertifikovani Google trener iz agencije Escape iz Osijeka, uverio me je u bitnost analitike i brojeva u oglašavanju, ali i da sopstveni osećaj ipak treba da bude moja vodilja pri odlučivanju. Svojim izlaganjem o tome šta je normalno danas, a šta će biti normalno sutra u oglašavanju, zatvorio je konferenciju mladih lidera na Japodskim otocima.

I pored svega, ne želim da zanemarim lepotu Une u kojoj sam neizmerno uživala, kao ni prijateljstva koja sam stekla tokom boravka na Japodskim otocima. U Beograd sam se vratila sa par novih fotografija i mnogo utisaka koji su u meni probudili željeni entuzijazam koji me ne pušta.

Autor

Anđela Vitorović

Digital Account Assistant (Represent Communications, Srbija)

Kreativac zarobljen u digitalu.

Hajde da radimo zajedno

U Represent Communications gajimo strast prema briljantnim idejama i njihovom izvršenju, a sve to spajamo u prelepa iskustva