Represent Media

Šta se jedino ne menja u svetu komunikacija i kako postati lider u ovoj oblasti?

Blog - Jul 04, 2019

“Šta se jedino ne menja u svetu komunikacija i kako postati lider u ovoj oblasti, saznali smo na konferenciji The Young Leaders of Tomorrow” – iz pera Olgice Kravljače:

Una… Reka iz ukrštenih reči. Tri slova vodoravno. Una. Jedina. Sama… Čuveni opis iz Kaporovog istoimenog romana upućuje na sve što je unikatno, neponovljivo, a takva je definitivno i reka Una. Svojim tokom u okolini Bihaća, na Japodskim otocima, čini prirodnu izuzetnost, koja je bila mesto i održavanja jedinstvene trodnevne konferencije The Young Leaders of Tomorrow.

Oko 70 mladih lidera komunikacijske industrije iz regiona srelo se sa predavačima, liderima u svom poslu, a svoje 50-godišnje iskustvo u svetu advertajzinga sa gostima je podelio i Ekrem Dupanović, izdavač, glavni urednik portala Media Marketing i domaćin konferencije. Uvodnim predavanjem „Nikad ne odustaj“ (Never give up), naveo je neminovne razlike u poslu nekada i sada, ali i sličnosti, koje su preduslov za uspeh.

Da nikada nisu „druga vremena“, u kome „druga“ neminovno podrazumeva „lakša“, svedoči davna Dupanovićeva namera da promoviše omladinski list „Spektar“. Ideja, i za današnje uslove efektna, odmah mu se rodila – fotografisati Ričarda Bartona dok na Tjentištu snima „Sutjesku“ kako drži novine sa oglasom Jugobanke, od koje će biti finansiran projekat. Ideju je bilo potrebno „samo“ realizovati – doći do Bartona koji dotad nije dao intervju ni za jedan list, nije pozirao ni za jednu fotografiju.

Uveren u svoj uspeh, Dupanović provodi tri dana na drvetu gledajući holivudsku legendu na setu i zaključuje da mu može prići samo za vreme ručka. Kako? Skočiće sa istog drveta pravo pred Bartona. Zamišljeno je i sprovedeno, projekat je do kraja realizovan.

Da je uvek bilo projekata koje mogu dostići samo malobrojni, domaćin je ilustrovao primerom konkursa za zvaničnu marketing agenciju jugoslovenske vlade premijera Ante Markovića. Jedan od najvećih ugovora u to vreme nije dobila agencija koja je bila ubedljiv favorit, već ona koja je činila sve uz sve dozvoljene kanale komunikacije – poznanstva, upornost, lukavost i, naravno, kvalitet ponude.

Savetom „nikad ne odustaj“ Ekrem Dupanović je najavio sve ono o čemu su kasnije govorili Sašo Dimitrievski, Lazar Džamić, Kristijan Gregorić, Krešimir Macan, Domen Mavrič, Teodora Migdalovici, Amir i Ajla Mulalić, Elma Pašić, Martina Ukić, Ana Tavić, Miroslav Varga i Dijana Vetturelli.Sve o najnovijim trendovima i svemu onome što tek čeka industriju komunikacija moglo se čuti od najboljih iz ove oblasti.

A šta je potrebno da bi se postalo lider? Domaćin konferencije je izneo nekoliko neophodnih sastojaka za uspeh, koji samo u celini, u pravom odnosu, daju željeni rezultat. Ukoliko neki faktor nedostaje, pod hitno ga treba steći, a ako ne uspe iz prvog pokušaja – never give up.

ŠTA JE POTREBNO DA BISTE BILI LIDER – prema savetima Ekrema Dupanovića
* Morate imati talenat
* Morate da volite svoj posao, koji je najlepši na svetu, ali se ne radi od 9 do 17.
* Budite hrabri Budite kao deca kada klijentu dajete ideje – uporni dok ne dobijete to što želite. Možete imati 50 ideja, ali samo sa jednom izlazite pred klijenta i branite je do poslednje kapi svoje krvi.
* Morate biti spremni da stalno učite
* Budite spremni na promene, samo su one konstantne
* Budite spremni na žrtve. Ponovo postaje seksi raditi u svetu komunikacija, ali treba znati da je to i rudarski posao.
* Izgradite od sebe pobednika, ljudi vole da rade sa takvima
* Bitna je inspiracija, različite su samo tehnike kako da dođete do nje. Digital je samo jedan komunikacijski kanal, ljudi stvaraju ideje.
* Morate biti radoznali i morate imati stav, koji ćete pokazati i klijentu
* Nikad ne odustajte – Never Give Up To je slogan koji je Mohamed Salah nosio na majici na utakmici Liverpul–Barselona. Zbog povrede je saigrače bodrio sa tribina iako su ih i pre utakmice svi otpisali. Nisu odustali i eliminisali su Barselonu u polufinalu Lige šampiona.
* Ne dozvolite da vas ubeđuju da je nešto nemoguće
* Morate imati inicijativu – Svi koraci vaše sudbine moraju biti u vašim rukama
* Pomozite drugima Nema rešenja koje se u komunikacijskoj industriji ne može naći. Tako je jednom, kaže Dupanović, pomogao devojčici koja se zvala Monika Seleš, a sve posle bilo je realizacija njenog sna.
* Stvarajte nove metode rada, budite sami sebi klijent. Stvorite od sebe brend jer agencija koja nema svoj brend nije zaslužila ni da ima klijenta. Klijentu treba da bude čast da radi sa vama.

Drugi ugao viđenja ove konferencije, možete pročitati OVDE, u blogu koji je napisala naša koleginica Anđela Vitorović.

Autor

Olgica Kravljača

Account Assistant (Represent Communications Srbija)

Posle šestogodišnjeg iskustva u novinarstvu Olgica je poželela da promeni perspektivu i bolje upozna svet odnosa sa javnošću. Moć priče pretočena u tekst i dalje je njena strast, a svi drugi vidovi komunikacije dobrodošao izazov.

Hajde da radimo zajedno

U Represent Communications gajimo strast prema briljantnim idejama i njihovom izvršenju, a sve to spajamo u prelepa iskustva