Turbuletno među agencijama za odnose s javnošću
Vesti - Sep 13, 2022
U nastavku objavljujemo rezultate poslovanja agencija za komunikacije i odnose s javnošću za 2021. godinu, a u okviru studije Agency Report, koju Marketing mreža sprovodi poslednjih pet godina.
Agencija REPRESENT COMMUNICATIONS ubedljivo čuva mesto na samom vrhu liste po poslovnom prihodu, a po neto dobiti nalazi se na 6. mestu. Ova agencija je u 2021. zabeležila stabilan rast po oba finansijska kriterijuma – 45,83% po poslovnom prihodu i 239,61% po neto dobiti, a uvećali su tim za 5,08%.
Na drugom mestu po poslovnom prihodu u 2021. godini nalazi se agencija NEW MEDIA TEAM. Ova agencija već drugu godinu za redom nalazi se na drugom mestu po poslovnom prihodu, a od ove godine je prva po neto dobiti. Poslovni prihod ove agencije uvećan je za 89,81%, a neto dobit za 125,83%. New Media Team uvećao je tim za čak 55,56%.
Na trećem mestu po poslovnom prihodu i na osmom po neto dobiti nalazi se agencija RED COMMUNICATIONS. Ova agencija se sa četvrte pozicije na rang listi u 2020. popela na treće mesto. Red Communications je zabeležio rast prihoda u prošloj godini od 87,07%, ali i veliki rast neto dobiti od 2461,27%. Broj zaposlenih povećan je za 19,05%.
Četvrto mesto po poslovnom prihodu pripalo je novootvorenoj agenciji LUXURY INTEGRATED, koja se, kako se navodi na njihovom sajtu, bavi komunikacijama i konsaltingom. Ova agencija ima sedam zaposlenih, a za samo nekoliko meseci rada u 2021. godini ostvarila je prihod od skoro 152 miliona, dok je neto dobit oko 7,7 miliona dinara.
RIGHT je, ove godine, na petom mestu po poslovnom prihod i na trećem po neto dobiti. Ova agencija zabeležila je u 2021. rast prihoda od 9,34%, ali pad neto dobiti od 28,46%. Tim je smanjen za 16,67%.
U prvih 10 agencija na rang listi po poslovnom prihodu našle su se i OLAF & MCATEER, CHAPTER 4, MORE THAN PR, MISITA PR & COMMUNICATION i FUSION COMMUNICATIONS.
U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovano je ukupno 35 pravnih lica koja se primarno bave komunikacijama i odnosima s javnošću.
Ukupan poslovni prihod agencija za komunikacije i odnose s javnoću u 2021. povećan je za 39,75%, a neto dobit za 22,42%. Broj zaposlenih u agencijama za komunikacije i odnose s javnošću veći je za 5,69% u odnosu na 2020. godinu.
Grupacija agencija za komunikacije i odnose s javnošću, godinama unazad, jedna je od najdinamičnijih kada je u pitanju „prestrojavanje“ u TOP 10 na rang listi. Neke agencije se zatvaraju, nove se otvaraju, i veoma često su već u prvoj godini poslovanja u prvih 10 po ostvarenim prihodima. Ipak, 2021. u odnosu na 2020. godinu, za većinu agencija u ovoj grupaciji, bila je uspešna po svim finansijskim paramentrima.
Celu tabelu pogledajte na platformi AdNetwork.
Izvor: Marketing Mreža