Represent Media

Vreme šoka je prošlo, dobro došli u novu, digitalnu realnost

Blog - May 22, 2020

Korona je za digitalnu tranformaciju društva učinila više nego svi edukativni programi zajedno. Stara izreka kaže “Nužnost zakon menja” ili “Nužnost je majka izuma”. U to smo se u ovom periodu više puta uverili, a pravo pitanje za sve nas je koliko ćemo biti mudri i prednosti novostečenih navika primenjivati i ubuduće, u poslu i u svakodnevnom životu.

Da nam je početkom godine neko rekao da ćemo sve poslovne strategije odjednom morati odbaciti i u nepredvidivom i haotičnom okruženju početi kreirati sasvim nove, teško da bismo mu poverovali. Međutim, nakon prvobitnog šoka, svima je postalo jasno da život mora ići dalje i da će oni koji pre budu reagovali na novu realnost pre uspeti izvući glavu iznad vode.

Fitnes klubovi su počeli organizovati besplatne online časove, privlačeći ogroman broj fanova na društvenim mrežama, a poraslo je i interesovanje za kupovinu sprava za vežbanje. Mnogi brendovi igraju na kartu potrebe za druženjem, ali je preusmeravaju u pravcu video callova, slušanja live stream muzike, a pojedini brendovi testiraju i dostavu dronovima.

U kompanijama užurbani tempo svakodnevnog poslovanja je splasnuo, sastanci i dogovori prebacili su se u online sferu, a čak i najintrovertniji pojedinci sada prisustvuju “online zabavama” iz svojih domova. I stvari opet funkcionišu.

Prilika za svežiji pristup poslovanju

U mnogim oblastima korona je prilika za novi i svežiji pristup poslovanju. Tako je, na primer, digitalizacija mnogim restoranima i prodavnicama otvorila novu perspektivu koje se ne smeju odreći, već bi trebalo da je dodatno razvijaju u vreme kada je pojačana potražnja za dostavom hrane. Ulaganje u digitalni marketing, mobilne aplikacije i širenje mreže kooperanata i dostavljača moralo bi da im bude prioritet.

Online nastava koja se sprovodi u svim školama i na fakultetima doprinela je da sva deca dobiju e-mail adrese, nauče kako da koriste potrebne alate, dopisuju se, rešavaju online kvizove, zadatke i mozgalice, ali i održavaju konferencijske pozive sa učiteljima i razredom. Deci koja nisu imala laptope i internet u većini slučajeva to je omogućeno, tako da je stvorena odlična osnova da se proces online nastave i komunikacije održi i nakon korone i upotrebljava kad god to bude potrebno.

Policijski čas i razne zabrane izlazaka starijim osobama primorali su ih da se aktivnije pozabave alatima za komunikaciju sa svojim najmilijima. Mnogi od njih tek sada su otkrili čari aplikacija i društvenih mreža pomoću kojih mogu da vide svoju decu, unuke, prijatelje, a na drugoj strani i informišu se o svim dešavanjima i komentarišu ih.

Primera koji pokazuju značajne promene u našoj svakodnevnici je bezbroj i ključno je da dostignuća koja smo stekli u ovom periodu ne zanemarimo, već da ih nadograđujemo jer će budućnost evidentno doneti  drugačije stanje od onog na koje smo navikli. Sve inovacije u poslovnim modelima biće dobrodošle, a to se prvenstveno odnosi na digitalnu transformaciju.

Iz karantina do dobrih poslovnih rezultata

Rad od kuće će se sigurno nastaviti i kad kriza bude završena, jer će kompanije koje su na vreme pokrenule adekvatne inicijative shvatiti da je tehnologija pomogla njihovim organizacijama da se prilagode, poboljšaju komunikaciju i uprkos karantinu ostvare dobre rezultate.

Interna komunikacija odigrava ključnu ulogu u svim ovim procesima, jer kad su ljudi fizički odvojeni jedni od drugih, nesmetan protok jasnih informacija izuzetno je važan da bi svaki od zaposlenih bio u toku sa aktuelnim dešavanjima i osećao da je njegov doprinos adekvatno vrednovan. Gallupovo istraživanje pokazalo je da čak 74 posto zaposlenih oseća da im na poslu nedostaju važne informacije. Zato je ovo najvažniji proces za uspešnu digitalnu tranformaciju kojim se lideri moraju pozabaviti, posebno u velikim kolektivima.

Osim toga, krizna situacija kakva je ova istovremeno je i prilika da bolje upoznate svoje zaposlene, njihovu inovativnost, sposobnost prilagođavanja, želju za radom i privrženost kolektivu i zajedničkoj misiji. Na kompanijama je da im osiguraju sve preduslove za nesmetan rad.

Mnogi rukovodioci u kompanijama suočavaju se sa izazovima na koje nikad prije nisu naišli, ali je njihova uloga u kolektivu sada još i važnija i od nje direktno zavise radni učinak i ukupna atmosfera.

U vreme korone prisustvo ljudi na društvenim mrežama i portalima itekako je poraslo. Ako planiraju da se dugoročno oporave nakon pandemije, rukovodioci u kompanijama već sada moraju ulagati u digitalno poslovanje i preusmeriti tehnološke kapacitete i novac na digitalne platforme.

Ništa se ne može desiti preko noći, ali što pre počnete raditi na postavljanju realnih ciljeva, organizaciji i edukaciji kadra za njihovu implementaciju, to ćete se bolje pozicionirati u vremenu koje dolazi i u kojem će od uspešnosti digitalne tranformacije zavisiti opstanak vaše kompanije.

Foto: freepik.com

Autor

Adisa Pobrić

PR Manager (Represent Communications Bosna i Hercegovina)

Hajde da radimo zajedno

U Represent Communications gajimo strast prema briljantnim idejama i njihovom izvršenju, a sve to spajamo u prelepa iskustva