Represent Media

5 načina da prepoznate lažne informacije na društvenim mrežama

Vesti - Jul 08, 2020

Ove godine je Dan društvenih medija (30.jun) obeležen u znaku prepoznavanja lažnih informacija koje se društvenim mrežama šire neverojatnom brzinom.

I Evropska unija posvetila je puno energije i resursa borbi protiv lažnih informacija na društvenim mrežama. Koliki je to zapravo problem, najbolje se moglo videti poslednjih meseci kada su društvene mreže bile preplavljene svakakvim informacijama o korona virusu.

Nije na odmet skrenuti pažnju na nekoliko načina kako možemo prepoznati lažne informacije.

1) Dobro razmislite!

Kad pročitate neku informaciju na društvenim mrežama i poželite da je podelite, zastanite i razmislite.
– Da li je informacija objavljena na profilu ili nalogu nekoga kome možete verovati?
– Da li je to već podeljen sadržaj?
– Da li je društvena mreža sadržaj već označila kao sumnjiv?
– Kada je sadržaj nastao? Radi li se o novoj informaciji ili nečemu što je netko izvukao iz arhive?
– Zašto je uopšte neko podelio taj sadržaj?

2) Proveri informacije

Ako vam se neka informacija čini posebno čudnom ili neobičnom, pokušajte da je proverite na internetu. Upišite nekoliko ključnih reči iz teksta u neki od pretraživača i pogledajte što se nudi među rezultatima. Ako pronađete iste informacije u istom kontekstu i na drugim, poznatim stranicama, verovatno se radi o tačnoj informaciji. Ako ne možete dapronađete tu informaciju nigde, svakako bi trebalo da se uzme sa dozom rezerve.

3) Ko je objavio sadržaj?

Činjenica je da se na društvenim mrežama često javljaju lažni profili iza kojih stoje osobe ili grupe koje imaju sopstvene interese i motive. Dovoljno je kliknuti na profil ili nalog osobe koja je objavila neku informaciju i proveriti o kome se radi. Ako je objava došla sa anonimnog profila ili profila koji je tek nedavno otvoren, treba biti dodatno oprezan.

4) Odakle sadržaj dolazi?

Ako nešto deluje predobro da bi bilo istinito – verojatno nije. Jedan od veoma korisnih alata je RevEye. Ovaj dodatak za Chrome pretražuje internet po fotografiji. Dovoljno je kliknuti desnim klikom na fotografiju i za nekoliko sekundi proveriti gdje je ta fotografija objavljena i kad.

5) Da li je nužno taj sadržaj deliti sa svima?

Prije nego što podelite neku objavu, razmislite da li je ona bitna za vaše kontakte ili je možda bolje podeliti je samo sa određenim osobama?

I na kraju, ako vam se neka informacija, u bilo kom trenutku učini sumnjivom – nemojte da je delite dalje.

Izvor: Zimo

Autor

Represent System

News Editor

Hajde da radimo zajedno

U Represent Communications gajimo strast prema briljantnim idejama i njihovom izvršenju, a sve to spajamo u prelepa iskustva