Advertising će promeniti svet, a content je već pomerio marketing iz svih mogućih okvira
Vesti - Nov 28, 2019
Publikacija Adbooka, koju je pokrenula Marketing mreža, jedinstvena je na ovim prostorima jer nudi nešto sasvim drugačije, sistematizovan i lepo ukombinovan sklop informacija korisnih za ljude iz sveta marketinga. Namenjena je kreativnoj industriji u Adriatic regionu, a prvo, ovogodišnje izdanje objavljeno je pod sloganom “Advertising can change the world!”
Više od 100 kompanija i agencija iz celog regiona učestvovalo je u kreiranju sadržaja za prvo izdanje publikacije, koja je humanitarnog karaktera, a izlaziće jednom godišnje.
U pitanju je moderna, ekskluzivna publikacija na više od 160 strana, koja sadrži samo najkvalitetnije autorske tekstove, intervjue, analize iz svih oblasti integrisanih kominikacija, a koje do sada niste imali prilike da čitate, kao i studije slučaja najkreativnijih i najnagrađivanijih kampanja iz celog regiona u proteklom periodu sa osvrtima klijenata i kreativnih direktora.
Tako sam i ja imao priliku da kreiram sadržaj za prvom izdanju Adbooke i kroz odgovore na nekoliko pitanja osvrnem na značaj content marketinga, njegov rast i otkrijem neke smernice koje mogu da posluže ljudima koji počinju time da se bave. Otkrio sam kako se pravi dobar content, ali i koji je ključ uspeha – jer dobar content bez strategije I razvijenog plana ne znači mnogo.
U Srbiji se o Content martetingu priča više nego ikad, klijenti su sve otvoreniji i spremniji da ulažu u isti, a sve veći broj ljudi iz struke želi da uči o tome, a dokaz je nikad veće interesovanje za našu Content akademiju, edukativni program koji je 2019.godine pokrenuo Represent System.
Kako su razvoj i priča o dobrom contentu sve prisutniji , veliki broj agencija koji je značaj Contenta shvatio na vreme, preusmerio je svoje poslovanje. Timovi, način rada I komunikacije moraju biti prilagođeni i usmereni ka digitalu.
Dobar sadržaj je kralj, a danas dobvar sadržaj mora da bude kvalitetan, frekventan i digitalno “ukalupljen”. Sadržaja ima previše, ali ono što razlikuje dobar content jeste strategija. Sadržaj koji nema dobar plan i strategiju, koliko god da je kreativan i originalan, neće postići maksimalne rezultate- Zato je svaki ovaj segment podjednako bitan – ako se svaki obuhvati, onda naš sadržaj neće imati jednokratnu verdnost.
Bez analitički podržanog digitalnog znanja i ulaganja, rizikujemo neuspešnost kampanje I uzaludno traćenje budžeta. Ključ uspeha je dobar spoj kreative i digitala.
Dobar content omogućava da sa relativno malim budžetima uz pomoć dobro isplaniranih taktika privučemo I zadržimo ciljnu grupu.
Content marketing uspeo je da za relativno kratko vreme digitalizuje process merenja uspešnosti jedne kampanje, ROI I brzu reakciju tokom kampanje – a sa ovim stvarima se “običan” marketing muči godinama.
Filozofija content marketinga iz korena menja pristup kupcima I korisnicima usluga, ali I kompanije I brendove “gura” u građenje prijateljstva sa njima, umesto traženja slabih tačaka.
Content marketing rešava konkretne problem potrošača I to je njegova nedostižna prednost u odnosu na “običan” marketing.
Primer za odličnu content marketing kampanju je Vip mobile za “Našu mrežu” – biznis platformu za mala I srednja preduzeća. Ova kampanja koju je iznedrila naša agencija je pravi primer kako spojiti dobar biznis content, insight klijenta I potrebe krajnjih korisnika.
Publikacija Adbooka ima za cilj afirmaciju struke, isticanje talenata i potencijala, ali i edukaciju i unapređenje kreativne industrije u celom regionu. Veliki broj stručnjaka izneo je svoje mišljenje na različite teme, podelio savete i ideje.
Plan je da tiraž ovogodišnjeg izdanja bude 15.000 primeraka, a distribuiraće se agencijama i klijentima u celom regionu, bibliotekama fakulteta koji izučavaju marketing i komunikacije, kao i strukovnim udruženjima. Takođe, Adbooka će do kraja godine dobiti i svoje elektronsko izdanje koje će biti dostupno na srpskom i engleskom jeziku.
S obzirom da projekat ADBOOKA ima humanitarni karakter, publikacija se nalazi u slobodnoj prodaji po ceni od 3.000 dinara po komadu, a sav novac koji se bude prikupio od prodaje 300 komada publikacije biće doniran udruženju NURDOR.
Ovom prilikom pozivamo kompanije i agencije da direktno doniraju novac udruženju NURDOR, dostave dokaz o donaciji na mejl ivana@marketingmreza.rs, a Marketing mreža će kompaniji/agenciji dostaviti određeni broj publikacija ADBOOKA.
Podaci za uplatu:
Nacionalno udruženje roditelja dece obolele od raka NURDOR
Broj računa: 170-30010715000-82
Svrha uplate: donacija
Akcija traje do 30. novembra ili do prodaje predviđenog tiraža.