Bora Miljanović: Korona je prekrila breg i sada će svaka zverka ostaviti trag
Intervju - Dec 16, 2020
Završetak kalendarske i poslovne godine portal Advertiser tradicionalno označava kroz intervjue sa vodećim ljudima iz advertajzing, medijskih i PR agencija. Dr Borislav Miljanović, osnivač i CEO Represent System-a rzgovarao je sa Nenadom Danilovićem, a mi intervju prenosimo u celosti.
Kako je za vašu agenciju protekla 2020. godina? Koji su značajni projekti i aktivnosti koje je vaša agencija sprovela tokom ove godine koja je na izmaku?
– Represent System kojeg sada čini 7 poslovnih entiteta u 4 države u regionu i broji preko 100 zaposlenih, ovu godinu završava malo bolje od prošle. Što je u kovid uslovima odličan rezultat, ali ispod želja koje smo imali. Nismo otpuštali zaposlene, čak smo se i proširili u digitalnom sektoru. Osvojili smo nove klijente kao što su Microsoft i Nestle, dobili Ceftu kao velikog regionalnog klijenta, a Bizlife je postao najuticajnija poslovna platforma. Spremili smo i lansiranje Mog Avatara koji će u potpunosti promeniti način praćenja sadržaja društvenih mreža u Srbiji, kao i Represent Akademije koja će otvoriti potpuno novi prostor u sektoru edukacije komunikacije. Dakle, radili smo punom parom a rezultati će se videti u godinama koje dolaze.
Kako ocenjujete ovu poslovnu godinu u industriji tržišnih komunikacija? Koja su najznačajnija poslovna iskušenja sa kojima ste se susreli u ovoj poslovnoj godini?
– Korona je prekrila breg i sada će svaka zverka ostaviti svoj trag. Ove godine će se jasno videti u završnom računu koje su agencije inovirale svoje poslovanje i brzo se menjale, a koje su ostale zarobljene u klasičnom marketingu. Svetski podaci u našoj industriji pokazuju pad od 10 odsto, tako da svako ko bude bolji od ovoga zavređuje poštovanje.
Koji su vaši predlozi i preporuke za poboljšanje uslova u kojima posluju agencije za tržišno komuniciranje? Navedite tri najbitnija faktora poboljšanja položaja komunikacijskih agencija u aktuelnom privrednom okruženju
– Ove godine smo videli da svet može i bez marketinga. I da smo na kraju dana uvek ostavljeni sami sebima i sopstvenoj izdržljivosti i kreativnosti. Treba da se borimo za uređenije uslove poslovanja, ali to u narednim godinama nikom neće biti prioritet.
Kakva su Vam očekivanja za 2021. godinu u pogledu poslovnih uslova u industriji tržišnih komunikacija? Imate li nekih značajnijih planova za narednu godinu a koje možete predstaviti javnosti?
– Iskreno se nadam da će naša strategija Content first i multikanalna komunikacija dominantno ovladati tržištem. Očekujem da naša Represent Akademija, Digital Element i kancelarije u Skoplju i Sarajevu sledeće godine rašire krila i nastave dalje putem rasta kao što to već godinama čine naše Representacije u Beogradu i Podgorici, kao i Bizlife. Mnogo pametnih i vrednih ljudi je sada u našim redovima i svi su motivisani da uskoče u worp brzinu čim se pandemija stiša.
Poželite nešto svojim klijentima i svim budućim oglašivačima u 2021. godini
– Be brave and have fun!
Autor: Nenad Danilović
Izvor: Advertiser Serbia