Društvene mreže danas: 10 zapažanja i trendova za brendove i organizacije
Vesti - Jul 10, 2019
Jedna od velikih prednosti rada za agenciju kao što je Weber Shandwick jeste da možemo redovno da eksperimentišemo sa inovacijama i formatima u partnerstvu sa brojnim klijentima (i sektorima).
Ova širina i obim su naročito korisni na polju društvenih mreža gde se sve brzo menja. Naši stručnjaci za društvene mreže i digital širom regiona imaju bogato iskustvo u vođenju kampanja na društvenim mrežama za klijente i redovno se okupljaju kako bi predstavili vodeće trendove koji oblikuju rad naših klijenata.
Prošle godine smo proširili listu klijenata i pojačali svoj tim za digital i društvene mreže kupovinom kreativne agencije “That Lot” u Londonu.
Na osnovu najnovijih definisanih trendova, izdvojili smo deset oblasti na koje bi, svako ko se bavi društvenim mrežama, trebalo da se fokusira u narednih 12 meseci:
- Usredsredite se na lokalne vesti
Promena Facebook algoritma u januaru dovela je do naglog pada saobraćaja pre svega za medije, one koji objavljuju vesti. To je nagovestilo promenu načina na koji Facebook “sarađuje” sa njima, uključujući ispitivanje korisnika o tome kome od njih uopšte “veruju”, pa se na osnovu tih rezultata sadržaj vesti rangirao na korisničkom news feed-u. Još jedna od velikih promena jeste da Facebook algoritam sadržaj sa lokalnim vestima postavlja kao prioritet – što ste možda i primetili proteklih meseci, ukoliko pratite veći broj medija. To znači da bi pronalaženje lokalnog ugla za svaku objavu, post i plasman, bila odličan start da se Facebook maksimalno iskoristi.
- Eliminišite influensere sa lažnim pratiocima
U poslednje vreme se u svetu marketinga mnogo pričalo o problemu lažnih pratilaca. Trebalo bi voditi računa o tome da angažujete influensere sa pravim pratiocima, ne kupljenim i aktivnim “pravim korisnicima”.
- Insistirajte na vertikalnom prikazu
Devedeset pet odsto Facebook korisnika ovoj platformi pristupa preko mobilnog uređaja, što znači da velika većina njih koristi vertikalni ekran. Zbog toga bi trebalo voditi računa da se sadržaj postavlja u tom formatu, a ukoliko postoji mogućnost da vam dizajner prilagodi vizual “savršenim” dimenzijama, onda je to idealna opcija. Istraživanja pokazuju da vertikalni prikaz ne samo da pruža bolje korisničko iskustvo, već i povećava stopu engagementa.
- Eksperimentišite sa pričama
Opcija Stories je usko povezana sa vertikalnim prikazom sadržaja. Na Facebooku i Instagramu se proteklih godina pokazala kao veoma uspešna, što pokazuje i 500 miliona aktivnih korisnika ove opcije na Instagramu svakog dana. Ne bi trebalo da zaboravimo ni WhatsApp Status, koji ima najveći broj korisnika opcije Stories na svetu. Ovaj trend je toliko popularan da iz Facebooka smatraju da će objave tog tipa uskoro uzeti primat u odnosu na tradicionalni news feed, sam Mark Zakerberg je to potvrdio u januaru 2018. godine.
- Isoristite podatke
Jedna od najboljih nus-pojava rada u digitalnom svetu jeste da je mnogo lakše pristupiti podacima nego ikada. Svedoci smo sve prisutnijeg trenda u kom klijenti koriste podatke sa društvenih mreža kako bi razvili strategije i planove, ali i kao pomoć pri donošenju poslovnih odluka, pa čak i prilikom zapošljavanja.
- Razvite četbot
Četbotovi definitivno nisu ispunili prvobitna očekivanja. Procene stručnjaka su da bi četbotovi mogli da postanu popularni u drugoj polovini 2019. godine. Kompanije koje dobijaju najviše od četbotova su one koje pronalaze pravu primenu i svojim klijentima nude rešenja za opšte probleme.
- Razvite strategiju poruka
Jedan od razloga zašto će četobotovi postati popularniji je sve veće interesovanje korisnika za aplikacije za poruke; WhatsApp i Facebook Messenger su odavno premašili milijardu korisnika, a ni Direct Messaging na Instagramu ne zaostaje mnogo. Poruke su uvek bile teško osvojiva tvrđava za kompanije i oglašivače, ali platforme to počinju da menjaju i olakšavaju pristup. WhatsApp je ponudio biznis aplikaciju za mala i srednja preduzeća koja žele da komunikaciju sa kupcima vrše preko platforme, dok će verzija za velike firme biti dostupna tokom 2019. godine. Facebook je takođe najavio da planira da poveže Whatsapp, Messenger i Instagram Direct Messages, kako bi korisnicima omogućio da razmenjuju poruke između ovih platformi.
- Neka vaš generalni direktor bude prisutan na društvenim mrežama
Najviše rukovodstvo okleva da koristi društvene mreže, ali tokom poslednjih godina izvestan broj generalnih direktora otkriva da angažovanje na društvenim mrežama može da pomogne boljoj reputaciji i da predstavlja dobar alat komunikacije u svim prilikama. U svakom slučaju, uvaženo je mišljenje da je ovo dobro za reputaciju kompanije i/ili brenda.
- Eksperimentišite sa prodajom na društvenim mrežama
Godinama unazad se prodaja na društvenim mrežama uveliko propagira na zapadnim tržištima; naročito zato što je ovaj model već neko vreme dobro prihvaćen u Kini. Međutim, malo je opipljivih dokaza o uspešnosti. Tagovi i klikovi za kupovinu na story-ima nude potrošačima neodoljiv način da zadovolje potrebu za kupovinom.
- Neka vas vodi svrha, ali budite svesni reputacije
Prošle godine su brendovi zaista počeli da koriste kampanje sa specifičnom svrhom kako bi se istakli u masi. Društvene mreže su često viralni megafon koji ili podržava i pojačava ove kampanje ili u nekim slučajevima, negativno utiče na njih. Kontroverzan pristup ne mora da bude loša strategija, ali treba da budete jako oprezni, što znači da razumete rizike i potencijalne negativne reakcije.
Autor: Danny Whatmough, generalni direktor za integrisane medije u Weber Shandwicku