Giveaway kao deo moderne poslovne strategije: Za i protiv
Blog - Mar 17, 2021
Pitate se da li su pokloni dobar marketing? Zašto da ne? Vi time dajete vašoj zajednici, ali daje i ona vama.
Ako tražite jednostavan način za promovisanje brenda, giveaway vam može pomoći da ciljnoj publici predstavite proizvode i usluge, a uz pomoć matketinških trikova možete privući veći broj pratilaca, potencijalne klijente ili obezbedite više kupaca. To je sjajan način da pokažete svoju zahvalnost.
Oživite svoju zajednicu!
Svi vole da se zabave, a vole i šansu za pobedu. Možda nekoga usrećite određenim proizvodom ili uslugom koju je dugo želeo, ali nije bio u mogućnosti da sebi priušti. Setite se koliko puta ste hteli da kupite neki proizvod ili probate neku uslugu, ali niste bili sigurni da li će vam se svideti i da li ona vredi. Koliko puta ste se pitali, da li ćete uzalud potrošiti novac? Zato je giveaway dobra prilika. Na vama je odgovornost da klijent/kupac bude zadovoljan, kako bi kasnije ponovo koristio vaše ugluge.
Pokretač uzbuđenja!
Pokretanjem giveaway-a izazvaćete osećaj uzbuđenja publike i nateraćete ih da govore o tome. Pokloni su jedan oblik prenošenja informacija „od usta do usta“.
Giveaway „pravila“ uglavom sadrže lajk, share, comment. Zar to nije dobar način da se viralno širi vaš post, a samim tim i vaš brend? Ljudi vole da podele to sa svojim prijateljima. Njihova radoznalost biće probuđena, podstaknuće ih na interakciju, da jedni sa drugima dele i taguju se na društvenim mrežama. Uostalom, kome se ne sviđa ideja da dobije nešto besplatno? Zauzvrat, vi ćete dobiti publiku, više pratilaca, veći engagement.

Foto: freepik.com
Izdvojite se od drugih!
Možete probati neki od ovih predloga kako biste se izdvojili od drugih „klasičnih“ giveaway postova i time više privukli pažnju na sebe:
- Možete pozvati ljude da popune kratku anketu ili upitnik prilikom ulaska u nagradnu igru. Pozovite ih na neku akciju.
- Dobar način za garantovanje prodaje je je davanje poklona uz kupovinu (Ljudi kupuju različite predmete u zavisnosti od sezone, tako da to možete prilagoditi tome koje je godišnje doba i povezati sa vašim brendom).
- Ako se pridružite nekoj drugoj kompaniji i u saradnji sa njom stvorite kompletan nagradni paket, možete unaprediti poslovne odnose. Oni vam mogu pomoći u povećanju broja preporuka i da brend ojača u celini. Takođe, više ljudi će čuti za vas.
Ne treba preterivati
Kao što ne valja ni u čemu drugom. Ukoliko ih često organizujete, mogu izazvati pomalo negativnu reakciju i mišljenja kod ljudi.
Zašto?
Postoje pratioci koju su tu samo radi deljenja besplatnih poklona ili usluga, takva publika će vas otpratiti prvom prilkom kada ih ne budete imali, i jako je mala verovatnoća da će nešto i kupiti ili platiti određenu uslugu. Takva publika vam i ne treba, oni nisu tu radi vas i onoga što vi nudite, zato povećanje pratioca i ne treba da bude vaš prioritet. Jer više pratilaca, ne znači uvek i više prodaje.
Sa druge strane ako neko nov zaprati vašu stranicu i vidi da cešto imate takve objave, može odustati od kupovine i sačekati sedeći giveaway, možda poklanjate baš nešto što njemu/njoj treba. I onda ste izgubili potencijalnog kupca.
Setite se!
Bez obzira da li je vaš brend nov ili pokušavate da povećate opseg postojećeg profila, morate da pripremite dobru strategiju. I ne zaboravite da više follower-a ne znači ništa, ukoliko konstatno ne gradite zajednicu i ne dajete svojoj publici vrednost.