Represent Media

Google Chrome uvodi dve velike i značajne promene

Vesti - May 21, 2020

Internet pretraživač Chrome u svojoj beta verziji je dobio mogućnost koja će uskoro postati dostupna i u redovnoj, stabilnoj verziji – grupisanje tabova. Ova je opcija dugo vremena provela na listi želja brojnih korisnika koji u Chrome-u stalno imaju otvoren velik broj tabova i teško se u njima snalaze, pa su Google-ovi developeri odlučili da im pomognu u tome i odgovore na njihove zahteve.

Grupisanje tabova neće se odvijati automatski, već na zahtev samog korisnika. On će morati da pokrene grupisanje tako da desnim klikom iznad željenog taba otvori padajući meni i smesti ga u neku od grupa. Grupe će moći biti nazivane prema želji i označavane, npr, emojiji-ma, za lakše snalaženje među njima.

Oni koji nisu skloni beta verzijama u stabilnoj korisničkoj verziji Chrome će ovu mogućnost početi da dobija postupno, poručili su iz Google-a.

Druga zanimljiva opcija koju će Chrome dobiti u skorijoj budućnosti jeste najavljeno automatsko blokiranje „teških“ oglasa. Ono bi trebalo da smanji opterećenje računara koje „vrti“ Chrome i njegove internet veze na način da detektuje oglase na web stranicama koji su preterano zahtevni u pogledu resursa.

Oni mogu biti slučajno takvi, ili pak namerno – npr, ako rudare kriptovalute ili šire kakav maliciozni sadržaj. Jednom kada Chrome ubuduće primeti da je oglas, s kojim korisnik nije imao interakciju, samostalno zauzeo glavni thread CPU-a (preko 60 sekundi ukupno ili preko 15 sekundi u komadu), ili da koristi preko 4 megabajta mrežnog prometa, isti će automatski biti blokiran.

Korisniku će se umesto oglasa prikazati obaveštenje o blokiranju sadržaja koji preterano opterećuje sistemt, a funkcija će svima biti dostupna od avgusta

Izvor: bug.hr

Autor

Represent System

News Editor

Hajde da radimo zajedno

U Represent Communications gajimo strast prema briljantnim idejama i njihovom izvršenju, a sve to spajamo u prelepa iskustva