Represent Media

Internet platforme uklanjaju milione obmanjujućih proizvoda i oglasa

Vesti - May 29, 2020

Evropska komisija koordinirala je proveru internet stranica kako bi saznala gde su potrošači na internetu izloženi sadržaju kojim se promovišu lažne tvrdnje ili proizvodi u vreme pandemije korona virusa.

Iz rezultata je vidljivo da su, nakon poziva Evropske komisije, platforme uklonile ili blokirale milione zavaravajućih oglasa ili proizvoda. Posebna pažnja posvećena je screening ponudama koje su u vezi sa zaštitnim maskama i opremom, sredstvima za dezinfekciju, testovima za testiranje, hranu, dodatke ishrani i neprehrambene proizvode sa navodno lekovitim efektom povezanim sa korona virusom.

Pregled koji je sprovela Mreža za saradnju u oblsti zaštite potrošača (Consumer Protection Cooperation CPC) sastojao se od dva dela: pregleda internet platformi i temeljne analize određenih oglasa i internet stranica povezanih s proizvodima za koje postoji velika potražnja zbog korona virusa.

Tela za zaštitu potrošača iz 27 zemalja učestvovala su u pregledu internet platformi i dostavila 126 odgovora o preduzećima s kojima je Komisija u redovnom kontaktu. Posebna pažnja posvećena je ponudama koje se odnose na zaštitne maske, sanitarne gelove, komplete za testiranje kao i na hranu, dodatke ishrani i neprehrambene proizvode s navodnim lekovitim efektom povezanim s korona virusom.

U 38 slučajeva, CPC je pronašao niz sumnjivih ponuda ili oglasa u vezi s proizvodima koji su na pogrešan način promovisani u kontekstu korona virusa, kao različite i česte tvrdnje da je proizvod uspeo da spreči ili izleči infekciju SAR-CoV-2 i svi su imali previsoke cene. Pored toga, pregled je otkrio pohlepnu praksu trgovaca u ilustrovanju proizvoda lažnim fotografijama.

Na primer, Google je blokirao ili uklonio globalno više od 80 miliona oglasa koji se odnose na korona virus, eBay je blokirao ili uklonio više od 17 miliona proizvoda sa svog globalnog tržišta koji krše pravila EU o potrošačima; a Amazon je zabeležio smanjenje za 77% sumnjivih oglasa za proizvode vezane za korona virus u aprilu u odnosu na mart.

Detaljni pregled obuhvatio je 268 web stranica, od kojih je 206 označeno za dalju istragu zbog mogućih kršenja potrošačkog prava EU.

88 web stranica sadržalo je proizvode s tvrdnjama o navodnom lekovitom ili preventivnom delovanju protiv korona virusa;
30 web stranica sadržale su netačne tvrdnje o nedostatku proizvoda;
24 web stranice sadržale su nepoštene postupke s prekomernim cenama.

Istraživanje je takođe otkrilo da u je 39 slučajeva prodajna cena bila nejasno predstavljena. CPC je takođe uočio da potrošačima nisu pružene jasne i sveobuhvatne relevantne informacije o trgovcima, kao što su identitet trgovca (na 58 web stranica), adresa poslovnog subjekta (na 62 web stranice) ili kontakt trgovine (na 58 web stranica).

Izvor: bug.hr

Autor

Represent System

News Editor

Hajde da radimo zajedno

U Represent Communications gajimo strast prema briljantnim idejama i njihovom izvršenju, a sve to spajamo u prelepa iskustva