Ivana Bogdanović, Digitalna krofna: Pred influenserima je veliki izazov
Intervju - Jan 29, 2021
Ivana Bogdanović, digital performance director u Represent Communications Beograd, a širem auditorijumu poznatija kao Instagram edukator Digitalna krofna, dala je intervju za portal akta.ba koji mi prenosimo u celosti.
Ko su influenseri i šta oni zapravo rade?
Influenseri su osobe od uticaja. Ljudi često poistovećuju pojam influensera sa blogerima, ali to nisu nužno osobe koje žive samo od interneta. To su i glumci, političari, umetnici, sportisti… zapravo svi oni koji mogu da utiču na mišljenje svojih fanova na društvenim mrežama. Tako da bilo ko ko svojim objavama može da promeni stav i ponašanje ljudi može se reći da je influenser.
Mogli bismo reći da je to jedno od najnovijih zanimanja koja su u poslednje vrijeme postala tražena. Kako se razvilo to zanimanje?
Influenseri su postojali i pre društvenih mreža, samo su one omogućile da to danas može biti svako ko uspe da okupi zajednicu koja mu veruje. Njih ljudi prate jer im daju neku vrednost- inspirišu ih, motivišu, zabvljaju, edukuju… On im veruju ukoliko je zajednica jaka. Ljudi danas veliki deo svog vremena provode na društvenim mrežama. Samim tim one postaju mesto gde se svi bore da za pažnju, kako ljudi tako i brendovi. Oni koji su uspeli da formiraju velike zajednice pratilaca, bilo da je to zbog toga što su poznate ličnosti ili neki sasvim obični ljudi koji svojim sadržajem dajeu vrednost, istakli su se na mrežama i počeli da uživaju u benefitima svoje popularnosti.
Zašto je to postalo toliko traženo zanimanje?
Mnogi mladi ljudi danas žele da budu influenseri bez da razumeju šta to zaista znači. Njih privlači stil života koji njhovi idoli imaju i veruju da je za to potrebno samo da se slikaju ili snimaju, da imaju puno pratilaca i da će brendovi da im poklanjanju stvari i garderobu. Ali to nije baš tako. Ako govorimo o pravim influenserima, onda su oni uticajni jer iza njih stoji neki trud i posvećeno vreme, neko odricanje, doslednost u onome što rade. Uspeh ne dolazi preko noći.

Foto: Represent Communications
Kako influenseri poboljšavaju rad kompanija i kako utiču na njihovo poslovanje?
Sve veći broj kompanija danas sarađuje sa influenserima na neki način. Međutim, te saradnje uglavnom nisu baš najsjajnije jer se prilikom odabira vrlo često obe strane vode motivom zarade a da i ne uviđaju da li su „jedno za drugo“. Pa tako imate influensere koji reklamiraju proizvode ili usluge koji odstupaju od njihovih uverenja i stila života, ili to rade na „providan“ način da je svima jasno da je to plaćena saradnja. To izaziva samo kontraefekat i ljudi im sve manje veruju ili jednostavno ne reaguju na taj njihov plaćeni sadržaj. Zato je bitno da se procesu odabira i sa jedne i sa druge strane pristupi promišljeno kako bi rezultati bili dobri.
Koliko su influenseri značajni za velike kompanije?
Značajni su jako ako se saradnje sprovode strateški i kvalitetno, ako kompanija bira influensera koji odgovara njenim vrednostima, onog koji će plaćeni sadržaj smisleno maskirati i ubediti svoju zajednicu da mu veruje. U suprotnom nemaju ni značaj ni rezultate.
Kako kompanije biraju influensere čije usluge koriste?
Postoje dva načina prilikom odabira influensera. Jedan je da ih kompanije ili brendovi direktno kontaktiraju a drugi, vrlo čest, jeste da do saradnje dođe posredstvom marketinških agencija koje imaju iskustva i mogu kompanijama da daju dobre predloge za saradnju.
Šta mislite kako će se u budućnosti razvijati ovo zanimanje?
Mislim da će influenseri ostati prisutni na društvenim mrežama, ali ih čeka ozbiljan izazov kada je u pitanju način prikazivanja plaćenog sadržaja kako bi se izdvojili od ostalih i zadržali poverenje svoje zajednice.