Represent Media

Kad porastem, baviću se edukacijom…

Blog - Oct 09, 2019

Početkom ove godine dobila sam nova zaduženja, a između ostalog i razvoj našeg – interno nazvanog – sektora Edukacije. To vam dođe k’o ona mačka iz Doručka kod Tifanija, koju su samo zvali Mačka. Tako smo i mi našu edukaciju samo prozvali “edukacija”.

Potpuno nesvesni svih mogućnosti. Kao što ni Audrey Hepburn nije bila svesna šta joj Mačka znači.

Da se vratim na moj zadatak, izazovan svakako.

Moje prethodnice su uradile prilično dobar posao: izgradile brend LSPR (London School of Public Relations), razvile čitav spektar treninga, osmislile neke nove škole. Pred mene je postavljen drugačiji izazov od dosadašnjeg: dalji razvoj brenda edukacije Represent Systema na regionalnom nivou.

Doooobroooo.

Ja nemam smernice i putokaz, niti sam imala gotova rešenja, ali mogu sa vama da podelim kako smo stigli do tri škole u tri grada regiona u istom danu prošle subote, za samo osam meseci.

Prvo, edukacija je morala da dobije ime, da ne kažem – da se brendira. Tako je rođena Knowledge Academy.

 

Drugo, imamo kancelarije u pet gradova regiona, a programe edukacije smo do sada održavali samo u Beogradu. Napravili smo analize tržišta, posavetovali se sa klijentima iz lokalnih kancelarija šta bi im najviše koristilo i premotajte par meseci unapred – LSPR je vraćen u Sarajevo i Skoplje, Content Academy postavljena paralelno u Sarajevu i Beogradu.

Treće, sektor sam dobila “obezglavljen” (jedna koleginica na porodiljskom, druga dobila nov posao) – dovodimo Nenada Antića na poziciju HR-a, ali procenjujemo da nam njegova smirenost, sistematičnost i fokus mogu itekako značiti za razvoj edukacije. On se hrabro prihvatio duple funkcije, ostalo je istorija.

Treće je bilo pitanje, onako iskreno: a, po čemu smo mi to dobri, a da nije LSPR? Istraži, prouči, pitaj – kažu nam ljudi da je to javni nastup. Uh, čekaj sad – javnim nastupom se bavi dosta ljudi, glumaca, novinara. Mnogi od njih to rade na izuzetno visokom nivou. Mi smo svojevremeno održavali seminar vezan za prezentacijske veštine i javni nastup, ali to više na našem tržištu nije bilo dovoljno.

Sa čime ljudi imaju najveci problem kad je javni nastup u pitanju? Skoro pa jedinstven odgovor je: trema. I mi smo na tremu dodali: priprema, priprema, vežba, vežba. Angažovali smo psihologa, angažovali smo profesora sa FDU (ujedno poznatog glumca), angažovali smo našeg čuvenog paraolimpijca da priča o fokusu. Rezultat: nikada nismo dobili toliko pohvala od polaznika.

I najveći izazov – Content Academy. Represent Communications je na tržištu prepoznat kao PR agencija, u tome smo majstori, stručnjaci i sve redom. Poslednjih godina mnogo smo investirali u razvoj The Content Studia, koji se bavi digitalnim marketingom, content marketingom i produkcijom. Međutim, pošto smo PR brend gradili tek 15 godina, ne očekujemo da nas svaki vrabac na grani prepozna kao content agenciju. Svesni smo toga, ulažemo, trudimo se, učimo, razvijamo se. Međutim, kad smo ušli u prodaju Content akademije, susreli smo se sa pravim izazovom – neverovatnim brojem škola, kurseva i treninga za SEO, Facebook, Instagram, Online reputaciju. Raspon cena: od 20, preko 60, 100 do 300 evra. Naša Content Academy je značajno skuplja.

Dilema – da li se takmičiti samo na polju cene?

Ne. Kursevi za 100, 200 evra nisu naša niša. To ne znaći da konkurencija ne nudi kvalitetne programe za te cene, naprotiv. Međutim, jednostavno, naš biznis model su međunarodno sertifikovane škole koje traju pet i više nedelja sa regionalnim predavačima i međunarodno nagrađivanim govornicima, koji su prepoznati u svojim granama kao vrhunski stručnjaci. Sa druge strane, ne želimo masovnost i držimo grupe na nivou do deset polaznika, jer taj broj garantuje kvalitet i posvećenost.

I krenuli smo. I tako je naša Knowledge Academy ušla u uzbudljivu jesen sa šest škola u četiri zemlje regiona tokom jeseni i zime. Beskrajno zahvalni našim polaznicima, počastvovani što smo curriculum obogatili novim predavačima, nestrpljivo slažemo utiske iz subote u subotu.

Vetar u leđa nam daju pohvale, ali podjednako cenimo i kritike. Nismo savršeni i ne smemo da budemo sujetni.

I čvrsto verujemo da naše dugogodišnje iskustvo, sa svim usponima i padovima, možemo pretočiti u kvalitetne edukacijske programe iz oblasti komunikacija (po potrebi i drugih stvari 🙂 ).

 

 

 

Autor

Jelena Mikić

Head of Development (Represent System)

Zaljubljena u pisanu reč

Hajde da radimo zajedno

U Represent Communications gajimo strast prema briljantnim idejama i njihovom izvršenju, a sve to spajamo u prelepa iskustva