Kako da na najbolji način iskoristite podatke sa društvenih mreža koji dođu do vas, a ne narušite ugled brenda?
Vesti - Jun 05, 2019
Ako se profesionalno bavite vođenjem stranica i profila na društvenim mrežama, sigurno odavno znate da više nije dovoljno postaviti zabavni post i postići neverovatan uspeh. Društvene mreže postale su jedan od najvažnijih segmenata komunikacije, pa kompanije umnogome vode računa o imidžu koji odaju svojim stranicama i profilima.
Koliko god su društvene mreže riznica podataka i iskustava, u isto vreme mogu biti glavna tačka za rušenje ugleda kompanije, ukoliko se nešto ne radi kako treba i kosi sa poslovnom etikom.
Angažovani panel na Digital Marketing World forumu koji je prošle nedelje održan u Londonu istražio je i predstavio ovu temu detaljno i razložio svaki njen segment.
Prva greška koju svi prave na mrežama jeste: da budu ono što nisu.
Postoji nekoliko teorija o tome kako stvoriti viralnu objavu. Jer, da postoji konrketan recept za to, onda bi takva bila svaka objava, a autor istih bio najplaćeniji čovek na svetu, verovatno.
Činjenica je da Facebook “voli” videe i animacije, ali nije nužno da će svaki takav sadržaj biti viralan – bitan je kompletan content. Takođe, pojedini stručnjaci smatraju da je negovanje videa u objavama spor i dugoročan proces, a često nemamo dovoljno vremena za to kada su pojedini brendovi u pitanju.
Ipak, ukoliko se pridržavate toga, uspeh će doći sporije, ali će efekat biti bolji.
William Bonaddio, direktor “Will B Social”, radio je sa Mc Donaldsom. Otkrio je na pomenutom forumu na koji način je ovaj brend brze hrane uspeo da ima toliki broj virala na društvenim mrežama: svaki njihov post imao je A i B varijantu. Obe su bile bustovane (plaćene) po pet funti i praćeno je koja bolje prolazi i zbog čega.
Bonaddio je istakao kampanju iz 2016. godine, u kojoj je McDonald’s predložio klijentima da umoče svoj pomfrit u milkšejk. Metro ih je dočekao na nož: “Mnogo ljudi to radi”, pisao jetada, “ali to se uvek smatralo skrovenim trikom. Sada je vaša omiljena brutalna navika u ishrani odobrena. ”
Najvažnije je pronaći balans izmešu plaćenih objava i organske reakcije. Jer, plaćene objave su dobre jer vam daju potencijal da se proširite izvan vaše postojeće publike – ali upozoravajuća priča je da ne dozvolite da ona postane osnovna publika. Zato je neophodno pronaći balans.
Menadžer društvenih mreža Alvin Gunputh objasnio je:
– Koristimo organske poruke kao indikator – rekao je on i dodao:
– Mi pravimo “evergreen” sadržaj, ali ako dobijemo izuzetno pozitivnu reakciju, u smislu mnogo bolje od očekivane, onda izdvojimo i budžet za sponzorisanje kampanje.
To je možda i najbolja smernica, koju neko trenutno može da vam da kada su društvene mreže u pitanju.