Represent Media

Kako se zarađuje od TikTok-a i ima li svrhe oglašavati se na ovoj mreži?

Blog - Feb 26, 2020

Pre nekoliko nedelja oglašavanje na TikToku, mreži koja je rapidno rasla i za kratko vreme postala broj 1 u celom svetu, došlo je i do nas. Ukoliko ste primetili neki oglas “lokalnog” brenda, znajte da ste targetirani kroz Facebook Audicence Network. TikTok u Srbiji još uvek nije omogućio oglašavanje.

Generalno, nema mnogo domaćih kompanija koje su se ohrabrile na ovoj platformi. I dok se mnogi još uvek pitaju šta je uopšte TikTok i kako zaista radi, influenseri širom sveta zarađuju i od nje. Od “domaćih” primera, dobar uzorak jeste kampanja i saradnja sa Adidasom mladog influensera koji se predstavlja kao Andrija Jo.

@andrijajo[ANDRIJAJOFOROZWEEGO]♬ original sound – andrijajo

Mladić ima više od 130.000 pratilaca samo na TikTok-u, a odranije je poznat kao Youtuber i influenser sa Instagrama, pa mu, logično, nije bilo teško da privuče veliki broj pratilaca na novoj platformi.

Kada je generalno reč o zaradi na društvenim platformama, govorimo o profilima koji imaju stotine hiljada pratilaca. Ipak, najveći broj njih ima više desetina hiljada pratilaca, posebno na domaćem tržištu. Retki su nalozi sa 100.000 i više naloga koji ih prate. Kako je dosadašnje iskustvo pokazalo, TikTok se ne razlikuje od drugih društvenih platformi po pitanju contenta – profili koji imaju kvalitetan content i dobru interakciju sa pratiocima, oni bolje “prolaze”, što je slučaj sa svim društvenim mrežama.

Važno je da na početku razumemo da broj pratilaca nije presudan, da bi profil počeo da “zarađuje” – sve je do content-a. Tačno je da veliki broj kompanija i brendova za svoje influensere bira one koji imaju više pratilaca, ali činjenica je da postoje profili koji imaju manji broj praćenja, ali odličan reach i engagement. Na kraju, nesumnjivo je da profili koji imaju više od 5.000 praćenja na bilo kojoj mreži imaju “potencijal” i smatraju se mikroinfluenserima.

Neretko ti mikroinfluenseri odrade bolji posao od onih sa 200 ili 300 hiljada pratilaca. Komentari, lajkovi i interakcije su najvažniji elementi.

Informacije koje se mogu pronaći na internetu, a koje datiraju s kraja 2017. godine, kažu da mikroinfluenseri po postu mogu da zarade maksimum 100 dolara, da profili koji imaju više od 100.000 pratilaca i do 400 dolara po postu, dok influenseri “jači” od 250.000 pratilaca mogu da zarade 500, često i 700 dolara po jednom postu u kome pominju traženi brend i/ili proizvod.

Treba napomenuti da se ova računica odnosi isključivo na američko tržište, te da su u Srbiji stvari mnogo drugačije. Prema nekim informacijama koje su dostupne široj javnosti, na primer, Youtube nalog mora da ima minimum 1.000 pratilaca i 4.000 sati odgledanog sadržaja da bi uopšte počeo da se obračunava zarađeni novac. Potom, za 40.000 pregleda, u Srbiji možete da zaradite nešto više od jednog dolara. Pa vi uporedite dva tržišta i procenite da li je baš “lako” domaćim influenserima. Možda baš iz ovog razloga domaći Youtube-ri snimaju “bilo šta” i videe bez kvalitetnog i osmišljenog sadržaja, kako kritičari influensera vole da kažu.

TikTok mreža lansirana je 2016. godine za Android i iOS operativne sisteme, a danas ona broji oko 800 miliona aktivnih korisnika. Aplikacija je u avgustu prošle godine pripojena servisu musical.ly radi generisanja još veće zajednice video kreatora.

TikTok je munjevitom brzinom osvojio tržište jer je svojim korisnicima u ruke stavio alat uz pomoć koga mogu brzo i jednostavno da kreiraju klipove od 15 sekundi i na taj način iskažu svoju kreativnost. Te klipove uz pomoć jednog klika mogu podeliti na ostalim društvenim mrežama, a zabava tokom “montiranja” istih je beskonačna – birate muziku, stikere, ugao snimanja, postoji opcija odloženog snimanja, mogućnost ispisa teksta, kao i beskonačno filtera, tranzicija i efekata koji video čine boljim i efektnijim.

Heštegovi na TikToku imaju veliki uticaj, pa je tako ova mreža i pružila jednu od mogućnosti za zaradu. Veoma lako korisnici mogu pregledati sadržaje koji su u vezi sa određenim brendom/klijentom, pa tako oni sa velikim brojem pratilaca mogu dosta da zarade.

Aplikacija omogućava korisnicima da u svojim video klipovima ubace i preset-ovanu muziku koja se nalazi unutar programa, kao i muziku koju sami mogu pustiti sa zvučnika.

TikTok je otvoren za biznis

Kada se sve brojke saberu, činjenica je da ova aplikacija sa sobom donosi i veliki marketinški potencijal, te da je još u januaru započelo testiranje reklama u SAD-u i Velikoj Britaniji. Iako još mlada, evidentno je da bi ova mreža vremenom mogla da preraste u još jednu veliku oglašivačku platformu, na koju bi brendovi morali da obrate pažnju.

Tu se postavlja i pitanje na koji način iskoristiti TikTok u promotivne svrhe? DigiDay je krajem januara predstavio detaljan media kit koji pokazuje brojke korisnika TikToka u Velikoj Britaniji (3,7 + miliona), Italiji (2,4 + miliona), Francuskoj (4 + miliona), Nemačkoj (4,1 + miliona) i Španiji (2,7 + miliona).

Statistika je pokazala da korisnici provedu u proseku oko 37 minuta na ovoj aplikaciji u svakoj od država, dok se u Nemačkoj na mesečnom nivou pregleda čak 6,5 milijardi video klipova! Kako bi brendovima i drugim oglašivačima omogućili da iskoriste ove brojeve i rastuću bazu korisnika, TikTok nudi i posebne reklamne formate: Brand takeover, Native video, Hashtag Challenge i slično.

Ova aplikacija tek treba da pokaže svoju drugu stranu medalje. Ovo se, pre svega, odnosi na njen način funkcionisanja, stabilnost, a pre svega na zaštitu bezbednosti podataka korisnika o kojoj se u proteklom periodu sve više govori. Veliki broj korisnika za sada pokazuje da je pred TikTokom svetla budućnost.

Buduće zvezde TikToka su srednjoškolci koji “žive” na ovoj aplikaciji i zarađivaće veliki novac od kompanija. Aktivni korisnici i oglašivači koji su u velikoj meri zastupljeni na društvenim platformama smatraju da je velika prednost TikToka ta što je zabavan, kratak i brz. Moderan je, a sve kompanije žele da budu moderne i da idu u korak sa trendovima.

Tako u Americi, na primer, sve veći broj firmi kao ambasadore svog brenda zapošljava tinejdžere koji imaju mnogo pratilaca na TikTok aplikaciji. Ciljna grupa ove društvene platforme je svakako Generacija Z.

Sada je akcenat na analizi vremena koje je najbolje za objavu videa na TikToku, količini i odabiru haštagova, kao i razumevanju algoritma po kome TikTok funkcioniše.

Prodaja proizvoda je svakako sledeći korak koji će TikTok nesumnjivo napraviti i time otvoriti novu dimenziju društvenih platformi koju ćemo iznova morati da otkrivamo.

Autor

Jelena Džodan

Corporate Image Officer (Represent System)

Master žurnalista koji i dalje veruje u pisanu reč, zaljubljena u skijanje, svet Harija Potera i flamingose

Hajde da radimo zajedno

U Represent Communications gajimo strast prema briljantnim idejama i njihovom izvršenju, a sve to spajamo u prelepa iskustva