Represent Media

Ključni momenti u procesu brendiranja poslodavca

Blog - May 13, 2020

U poslednje vreme se dosta priča o reputaciji i efikasnom načinu sticanja ugleda jedne kompanije, a prvo što nam padne na pamet jeste “Employer Branding“, odnosno proces brendiranja poslodavca. Stvaranje percepcije o dobroj kompaniji je izuzetno težak i naporan posao koji zahteva da svoje vreme i novac uložite prvenstveno u svoje zaposlene.

Kada pogledamo nekoliko godina unazad i sumiramo utiske na osnovu istraživanja koja su rađena, rezultati govore sličnu stvar – većina kompanija je zacrtala cilj koji se odnosi na ulaganje ozbiljnih finansijskih iznosa na ime brendiranja kompanije kroz svoje zaposlene.

Novac, vreme i trud uloženi u svoje zaposlene su najbolji brending koji jedna firma može da ima. Isto tako, ovo je i najteži oblik brendiranja poslodavca. Zašto? Zato što je potrebno ugoditi zaposlenom, a da to ne remeti ostvarivanje zacrtanih poslovnih ciljeva. Ono što je sigurno, obostrano zadovoljstvo je moguće. Isključivo sve zavisi od kompanije, koliko je spremna da se BAVI zaposlenima.

Da li vam se nekada desilo da gledate svoje prijatelje kako imaju različita dešavanja na poslu, a sve to dele na društvenim mrežama i posle vam pričaju da su zaista uživali? Upravo to svaka kompanija želi da postigne sa svojim zaposlenima.

Možemo da zamislimo još jednu situaciju.  Počeli ste intezivno da se prijavljujete za posao i krećete da se pripremate i istražujete sve o toj poziciji i frimi gde je raspisan konkurs. Prvo što će vam pasti na pamet jeste da pogledate sajt kompanije, zatim da istražite poziciju koja je objavljena, a nakon toga pretražite zaposlene na mreži Linkedin.

Na Linkedinu možete pronaći profil kompanije, kao i zaposlene u toj kompaniji. Ukoliko su aktivni na ovoj mreži, ali i na ostalim mrežama, odmah možete steći utisak kakva je atmosfera u samoj kompaniji. Ono što sve kandidate prilikom apliciranja za određeni posao interesuje jeste da li su radnici u kompaniji zadovoljni na svom poslu. Upravo ta slika doprinosi boljem kotiranju i lepšoj slici kompanije u očima pojedinaca.

Dugi niz godina nije bila jasno definisana granica da li brendiranje poslodavca pripada aktivnostima marketinga ili ljudskih resursa. U današnje vreme kompanije su svesnije da ovo treba da bude zadatak svih zaposlenih, posebno menadžera koji su na rukovodećim pozicijama. Brendiranje poslodavca postaje odgovornost svih lidera u kompaniji  i kompletne upravljačke strukture svake organizacije.

Šta doprinosi dobroj percepciji kompanije i jačanju brenda?

  • Društvena odgovornost
  • Dobri međuljudski odnosi
  • Sjajna atmosfera
  • Konkurentna plata
  • Talent menadžment
  • Mogućnost napredovanja

Putovanje u inostranstvo ili bilo kojih drugih benefita poput privatnog zdravstvenog osiguranja, dodatnog obrazovanja, tim bildinga, fleksibilnog radnog vremena…

Istraživanja kažu da na produktivnost jednog radnika najviše utiče njegovo vreme za slobodne aktivnosti. Takođe, u dobrom delu na zaposlenog utiče zdrav život, vežbanje i dovoljno sna. Ukoliko mu nešto od toga uskratite, imaćete nezadovoljnog, besnog i neraspoloženog radnika.

Jedan od najvećih trgovinskih lanaca u Evropi odnedavno je svoje objekte otvorio i širom Srbije. Kako se međunarodno širi, kompanija je stalno u potrazi za novim menadžerima svojih supermarketa, međutim, pronalaženje kvalifikovanih kandidata je izazovno.

Pored promocije svojih otvaranempja na stranici o karijeri, ovaj poznati trgovinski lanac je pokrenuo kampanju za društvene medije usmerenu na potencijalne menadžere, sa naglaskom na „storytelling“ kako bi se povećao njihov brend poslodavaca.

Kampanja je osmišljena kako bi potencijalnim kandidatima omogućila realni uvid u to kako i koliko vole da rade u ovom trgovinskom lancu, a prikazala je stvarne priče o zaposlenima kroz niz citata, fotografija i video zapisa.

Ukoliko želite da se postavite kao pravi poslodavac, onda je neminovno da morate učestvovati u svim dešavanja koje zaposleni proživljava. Bilo da li su to dobre ili loše situacije. Neophodno je da razvijete  osećaj razumevanja, ali da prepoznate granicu, kako neko ne bi iskoristio momenat vaše „slabosti“.

Iz dosadašnjeg iskustva, više radnika je nagrađivalo ovakav stav poslodavca kroz još bolji i produktivniji rad, nego što je iskorišćavalo. Zato, budite uporni, pametni, inovativni i redukujte svoje kompanije na način koji će svima biti odgovarajući.

 

Autor

Ana Đokić

Education Coordinator (Represent System)

Pola žena, pola plan. Ubitačna kombinacija lava i škorpije, koji u tandemu nikoga ne ostavljaju ravnodušnim. Voli smeh i šalu, čak i na svoj račun

Hajde da radimo zajedno

U Represent Communications gajimo strast prema briljantnim idejama i njihovom izvršenju, a sve to spajamo u prelepa iskustva