Represent Media

Lekcije za event management iz Barselone

Blog - Oct 10, 2019

Barselona je prelep grad, ali to nije tema ove priče.

Tema je činjenica da se pogled na svetske probleme značajno menja u zavisnosti od visine BDP-a regiona u kojem živite. Upravo je to misao koja se provlačila kroz sve što sam imala prilike da vidim i doživim tokom nepuna dva dana boravka na konferenciji Innovation Summit koji je kompanija Schneider Electric (inače naš sjajni klijent) organizovala u Barseloni.

Ono što, dakle, brine ljude koji imaju znatno veće prosečne zarade od nas na Balkanu, nisu geopolitički sukobi niti estradni skandali. Njih brine šta će se dešavati sa svetom u kojem živimo za 20 ili čak 50 godina i spremni su za ozbiljna ulaganja u tom pravcu. Zbog toga već danas zacrtavaju nama naizgled nedostižne ciljeve poput onog da će do 2030. godine Schneider Electric biti carbon neutral. Tako je – kompanija koja se bavi rešenjima za distribuciju energije (čija proizvodnja i potrošnja emituje 80% gasova staklene bašte) svojim delovanjem više neće narušavati ekosistem planete na kojoj živimo. Isto očekuju i od svojih partnera.

I krenuli su u realizaciju već tog dana. Innovation Summit okupio je 3500 zaposlenih u kompaniji, njihovih poslovnih partnera i klijenata širom sveta. I oko 150 novinara, takođe iz svih delova planete. Za njihovu registraciju nije odštampan ni jedan papir – kompletna procedura završena je mailovima. Na licu mesta, na press desku, prijave su završavane skeniranjem ranije dostavljenih QR kodova, direktno sa telefona.

Novinarima nije podeljen nikakav press materijal. Sve što je bilo potrebno da znamo o konferenciji, predstavljenim proizvodima, govornicima, dobili smo prostim instaliranjem posebne mobilne aplikacije skinute sa Google Play ili Apple App Store, koja je (izvinjenje svim našim kolegama iz IT sektora, ali moram da naglasim) besprekorno radila. Nisu deljeni čak ni uobičajeni notesi i olovke.

Na konferenciji nije bilo niti jedne plastične čaše. Žednima su na raspolaganju bile staklene čaše i voda u takođe staklenim bokalima. I odlična kafa u pravim šoljama. Ništa nije bačeno.

Ručak nije podrazumevao meso. Bilo ga je, ali je mnogo više bilo preukusnih zalogaja od povrća i ribe. I posebna jela za vegeterijance i vegane. I keramički tanjiri, metalni escajg, znate već šta hoću da kažem. Otpada – NADA. I ovakav pogled:

Za putokaze nije potrošen ni list papira. Novinarsku turu kroz sajamsku postavku vodio je dečko sa tabletom montiranim na selfie stick. Fotografije su dostavljene linkom. Brending konferencije je rađen od drveta (kuckali smo po njemu u neverici). Verovatno će biti iskorišćen i na sledećem samitu.

Sasvim posebna priča bilo je obraćanje CEO-a kompanije Žan-Paskala Trikoara koje je trajalo 40 veoma kratkih minuta. Ako imate vremena, ovde možete pokupiti nekoliko dobrih trikova iz javnog nastupa i važnih informacija o budućnosti biznisa:

Na kraju, najvažnija lekcija koju sam donela iz Barse jeste ta da, uprkos svim problemima sa kojima se svakodnevno suočavamo, treba da se posvetimo i sprovođenju svih lepih reči o očuvanju naše planete. Ipak smo njen deo. I zašto, za početak, ne bismo plastične čaše na sledećem događaju zamenili staklenim? Isplati se na duže staze.

Autor

Ana Roland

Account Director

Svi smo mi pomalo mediji.

Hajde da radimo zajedno

U Represent Communications gajimo strast prema briljantnim idejama i njihovom izvršenju, a sve to spajamo u prelepa iskustva