Represent Media

Mercedes ili tri šnicle

Blog - Mar 21, 2019

Šta god da planiramo da kupimo, pitamo koliko košta. I to je normalno.

Ali isto tako, uvek znamo svoj budget. I uvek se informišemo šta sebi možemo priuštiti.

Sem kada su u pitanju usluge…..

Nebrojeno puta za ovih 15 godina, koliko se bavim komunikacijama, sam čula pitanje „A zašto nas ovo ovoliko koštate“ i ne mogu vam objasniti koliko mi diže kosa na glavi od ovog pitanja. Ipak, moj lični favorit su komentari najvećih znalaca koji glase „A zašto bih vam davao tolike pare za taj digital, kad mogu moju sekretaricu Milku da obučim za taj Facebook i to?“

Been there?

Ja ću pokušati da sad, onako ozbiljno (ali ne zamerite i ako bude koja šala) objasnim šta sve utiče na cenu komunikacijskih usluga u jednoj ozbiljnoj postavci stvari. Dobićete odgovor na pitanje zašto sekretarica Milka ne može da uradi Google oglašavanje i analitiku, zašto proizvodnja kvalitetnog Contenta iliti sadržaja zahteva tim ljudi, zašto vam SEO optimizaciju ne može uraditi komšijin mali, ono pametno dete, studirao bre u Americi, pa ako tamo nije naučio te SEO i to, šta je onda i učio?

Zašto na kraju dana treba da investirate u ozbilju agenciju za integrisane komunikacije, šta znači imati tim koji razume inbound marketing. Ili zašto treba da platite ozbiljnog stručnaka za odnose sa javnošću koji će raditi in house?

Idemo redom…
  1. Komunikacije se uče. Dobar posao mogu da urade samo profesionalci koji su pet, deset pa i više godina posvetili učenju ovog posla, sticanju iskustva, formiranju tima koji će preuzeti vaš projekat / reputaciju / brend.
  2. Postoje nijanse i postoje razlike. Možete doći i zamoliti za ponudu za organizaciju dogadjaja. Vama to deluje prosto, zar ne? Samo vas zanima neka okvirna ponuda, onako od – do. Nije prosto. Prvo, dogadjaj može biti radni ručak sa direktorom kompanije za 20 ljudi, ali dogadjaj može biti i organizacija poslovnog foruma za 1000 ljudi. Možemo angažovati lokalni bend, a možemo napraviti vatromet, spektakl sa svetsosnim efektima, dovesti pozorišni ansambl. Samo je mašta limit. I budget, dodajemo mi.
  3. Neki projekti zahtevaju veći i iskusniji tim. Planirate restruktuiranje kompanije, izmeštanje nekih kancelarija, ne daj bože otpuštanje dela zaposlenih. Za takav projekat, trebaće vam bar petočlani tim i to vrlo iskusni ljudi različitih kompetencija – krizni komunikator koji je poželjno već prošao slična iskustva, izverzirana osoba za interne komunikacije koja će saradjivati sa HRom kompanije u restrukturiranju, osoba za medije koja ima urednike u malom prstu i može da vam pomogne oko koncipiranja vaših materijala za njih, digitalni expert koji će kontrolisati šta se dešava na Tviteru, Facebooku (a jasno vam je šta se dešava ako bacite grudvu snega niz planinu zvanu društvene mreže) i jedan siksuan manager da sve to uvezuje.
  4. Komunikacije su često nažalost ono što svi mogu, a retko ko zna i ume. Moje omiljeno polje su digialne komunikacije. Tu baš svako misli da može, zna, lako je….zaboravi se koliko je učenja potrebno, koliko vremena digital specialisti posvećuju online kursevima, čitanju, praćenju trendova, koliko je teško ispratiti Google koji menja svoj algoritam skoro pa non stop….Da, naravno, možete nači nekog studenta da vam vodi Facebook stranicu za 50, 100 evra mesečno. Pa šta drugo mladi rade, nego što po ceo dan vise na tim telefonima, valjda mogu i vama da lupe neki post? Onda ste zaboravili da postoje čitave škole, akademije, instituti posvećeni istraživanju samo i isključivo oblasti zvanoj Content na primer. A dobar content je ono što će vaš Facebook stranicu učiniti drugačijom, ne onaj ko će lupiti post. A ja vam potpisujem da taj student koji će vam naplatiti 50 evra da čukne sa svog telefona post, zasigurno ne provodi osam do deset sati dnevno baveći se samo i isključivo content strategijama koje će brend učiniti vidljivijim i relevantnijim na Internetu.
  5. Iskustvo i dobre reference čine razliku. Da li više želite da svoje komunikacije poverite sekretarici Milki ili ozbiljnom profesionalcu / timu koji je na primer radi sa kompanijama kao što je Coca Cola, Philip Morris, Turkish Wizz Air, GAP itd? Šta ste rekli, nisam vam dobro čula? Možda ipak ti koji su nešto naučili od Coca Cole. Hm, to sam i mislila.

I za kraj, zamislite sledeću situaciju.  Treba da stignete od mesta A do mesta B. Možete sesti u Toyotu, Mercedes, Yugo – sva vozila imaju točkove, volan. Valjda ćete stići. Medjutim, način na koji ćete stići definiše vaše zadovoljstvo i iskustvo.  Svi bismo mi da se vozimo Mercedesom, ali ako imamo budget samo za Yugo – pa, odgovor je jednostavan. A Mercedes ne košta toliko samo zato što mu ime lepo zvuči – već zato što je tim nekih svetski obrazovanih inženjera danonoćno razmatrao bezbednosne perfomanse njihovih automobila, pouzdanost, kvalitet, zato što iza imena stoji dugogodišnja posvećenost i tradicija. Pa zašto bi bilo drugačije u komunikacijskom biznisu? Zapitajte se to sledeći put kada vam nije jasno zašto je ponuda komunikacijske agencije koja je na tržištu skoro dvadeset godina, zapošljava 100 obrazovanih ljudi, ulaže svake godine ozbiljan deo profita u razvoj poslovanja i svojih kadrova skuplja od ponude koju vam je dao komšijin mali (iako, svaka čast, školovao se u Americi).

Autor

Jelena Mikić

Head of Development (Represent System)

Zaljubljena u pisanu reč

Hajde da radimo zajedno

U Represent Communications gajimo strast prema briljantnim idejama i njihovom izvršenju, a sve to spajamo u prelepa iskustva