Represent Media

Oporavak oglašivačke industrije se ne očekuje pre 2021. godine

Vesti - Jun 29, 2020

Pandemija Covid-19 će nastaviti sa negativnim uticajem na svetsku oglašivačku i medijsku industriju zbog promene navika konzumiranja medija i marketinških budžeta, sve do kraja ove godine. Sledeće godine se očekuje oporavak.

Ekonomski pad zbog koronavirusa je predstavljen u najnovijim izvještajima koje je objavila Magna Global, sektor za medijsku strategiju pri IPG Mediabrands.

Gledano kratkoročno, ukupan prihod od oglasa za vlasnika medija u SAD-u (uz linearna i digitalna svojstva) ima prognozu pada na ovogodišnjih 213 milijardi dolara, dok je u 2019. taj prihod iznosio 224 milijarde dolara.

Konkretno, američko tržište očekuje pad od 4% zbog prodaje političkih oglasa (ovogodišnja predsednička kampanja procenjena je na pet milijardi dolara) i digitalnih medija koji pomažu pri ublažavanju prognoze pada linearne prodaje (za koju je predviđen pad od 17% kad se izuzme političko oglašavanje).

Konzumiranje TV je doživelo je blagi porast za vreme mera koje su nalagale ostanak kod kuće od sredine marta do kraja aprila.

S druge strane, više vremena ispred ekrana je bilo korisno za digitalno oglašavanje, a oglašivačka potrošnja u ovom sektoru (uključujući pretrage, videa i društvene mreže) prema predviđanjima će se stabilizirati već na leto, a oporaviti u drugoj polovini godine.

Na kraju, za digitalno oglašavanje je predviđen rast prihoda od 2% kroz svaku godinu, dok digitalni video očekuje porast od 10%.

To su dobre vesti, posebno za izdavače koji mogu imati koristi od promjene trendova u oglašavanju. Ranije ove godine, većina izdavača izveštavala je o padu digitalnog oglašavanja, delimično zbog brige o sigurnosti brendova da se njihove poruke ne bi pojavljivale uz izvještaje o Covid-19.

Ipak, pre oporavka, Magna očekuje strmoglav pad prihoda u celom svijetu u drugom kvartalu, posebno za TV(30%), radio(34%) i print medije(40%).

Sve u svemu, predviđena je stabilizacija oglašivačkog tržišta u trećem, a oporavak u četvrtom kvartalu. Ako se to desi, to je uspeh za medijske organizacije koje su bile primorane da smanje plate i druga primanja kako bi izbegle otpuštanja.

Magna je prvobitno predvidila da će globalno oglašivačko tržište doživjeti rast čak i do 745 milijardi dolara do 2021.godine, a u sadašnjem izveštaju taj broj je drugačiji, pa iznosi 657 milijardi dolara prihoda do kraja 2021. godine.

Izvor: Media marketing

Autor

Represent System

News Editor

Hajde da radimo zajedno

U Represent Communications gajimo strast prema briljantnim idejama i njihovom izvršenju, a sve to spajamo u prelepa iskustva