Represent Media

Pitali smo ljude da li je u Srbiji blog umro i ako nije kad će

Blog - May 20, 2020

Ne, naslov nije click bait. Surov možda, ali ako ste kliknuli na njega znači da vas interesuje šta se dešava sa domaćom blogosferom i da li tu uopšte ima života ili je blog u potpunosti nestao pred naletom društvenih mreža i platformi koje nude mikro-blog opcije.

Ideja za ovaj tekst nastala je zapravo kada se nedavno jedan autor bloga i content creator pohvalio na Tviteru da je upravo zahvaljujući svom blogu dobio posao snova, uz prateću poruku, da ako verujete u to što radite, ne odustajete, jer nagrada stiže kad tad.

Wow! Neko je dobio posao samo zato što je nešto pisao na web-u!!! Zvuči neverovatno, zar ne? Međutim, ako se vratimo samo pet, šest godina unazad, blog je bio vrlo popularna forma izražavanja i bilo ih je puno, čak toliko da su se organizovale razne manifestacije, dodele nagrada i slično, sve u slavu bloga i njegovih autora. I da, neki ljudi su tako dospevali u žižu javnosti, dobijali poslove, ostvarivali saradnje…U međuvremenu se desila ekspanzija Instagrama i sav storytelling se preselio tamo. Ili ipak nije?

Pitali smo ljude da li i dalje čitaju blogove, zašto da, zašto ne i koje i evo šta su bili najčešći odgovori:

  • Ne, zato što su preopširni.
  • Ne, jer nemam kad.
  • Zavisi ko piše i koja je tema.
  • Sada više ne, promenila su mi se interesovanja.
  • Samo ponekad kad neko šeruje pa me naslov privuče.
  • Volim da pročitam, ali ne pratim ni jedan blog posebno.

I sve je manje-više bilo u ovom stilu. Zvuči dosta beznadežno, pa uprkos tome iz razgovora sa nekim ljudima koji pišu blog, nije sve baš tako crno.

Prvo, zato što su se neki blogeri na vreme setili da promene pristup i stil i idu u korak sa interesovanjima publike.

Drugo, neki su se setili da osmisle dodatke, tipa newslettere i slične forme koje nude svojim čitaocima kao bonus na njihov blog, a zatim i da blogerska druženja zamene nekim novim vidovima druženja. Primer je Curiosity Newsletter koji radi Aleksandra Petrovski i njena Curiosity Chat okupljanja.

Treće, otkrili su nove niše i krenuli da prave sadržaj, a među zanimljivijim primerima je Milan Trbojević i njegov „Knjiški moljac“, odnosno ft1p.rs, gde ljudi dolaze da se informišu o administrativnim pitanjima, skinu besplatne obrasce i dokumenta poput tipskih ugovora o delu, zahtev za zamenu zdravstvene knjižice karticom i slično.

Četvrto, ostali su dosledni i svojim čitaocima i dalje nude sadržaj istog kvaliteta kao i ranije, što im je omogućilo da se čak razviju u nešto drugo i zaista profitiraju od svog bloga. Primer je sada sajt, nekada blog „Priče sa dušom“.

I poslednje, ali apsolutno na prvom mestu po važnosti, znaju da naprave kvalitetan sadržaj! Znaju o čemu pričaju i mogu da vam ponude i više od vaših očekivanja, ali pre svega imaju sadržaj! Odličan primer je blog KakavFilm gdemožete naći recenzije filmova koje će vam uštedeti baš mnogo vremena ispred ekrana.

Da se vratimo na naslov, blog jeste na aparatima, ali, čini se da će zahvaljujući trudu entuzijasta ipak opstati, barem dok je entuzijasta koji se pisanjem bave iz čiste ljubavi.

Autor

Marija Mijatović

Senior Account Manager (Represent Communications)

Profesor engleskog na raskršću između PR-a i digitala

Hajde da radimo zajedno

U Represent Communications gajimo strast prema briljantnim idejama i njihovom izvršenju, a sve to spajamo u prelepa iskustva