Represent Media

Postoje 4 situacije u kojima je dozvoljeno klijentu reći “ne”

Vesti - Jan 24, 2020

Svesni smo da je u poslovnoj komunikaciji veoma retko da kompanije klijentu kažu “ne” i da to dovede do pozitivnog rezultata i razumevanja.

Međutim, postoje stuacije koje potvrđuju da izgovoreno “ne” često ume da bude korisno za obe strane. Smemo slobodno da kažemo da je u ovim situacijama i neophodno.

Ljudi zaposleni kao programeri se svakodnevno susreću sa velikim obimom posla koji često prevazilazi ustaljeno radno vreme od osam sati. Njihov primer može da posluži kao model na osnovu koga ćete najlakše uočiti potencijalne probleme i ove trikove možete primeniti na bilo koju profesiju, piše torquemag.io.

Često se dešava da određeni zahtev zahteva više vremena nego što oni mogu da pruže, pa u tom slučaju programeri moraju sa klijentima da pregovaraju o produžetku roka ili unajmljivanju dodatne radne snage. Umesto da preopterete sebe, mentalno i fizički, moraju iskomunicirati sa klijentom na pravi način i oblikovati “ne” u jednu pozitivnu poslovnu komunikaciju.

Ukoliko se krši određena odredba iz ugovora, veoma je jasno da sa klijentom morate da razgovarate i opet definišete granice. Možda podsećanje na već definisane stavke iz ugovora nisu lepa stvar, ali su neophodna.

Takođe, često se dešava da klijent u toku izrade projekta želi da izmeni određenu stvar koja će negativno uticati na dalji razvoj. U tom slučaju, slobodno možete predočiti sve mane tog rešenja i jasno izneti svoj negativni stav. Do ovog problema dolazi jer klijenti najčešće nisu programeri, pa je logično da ne znaju sve detalje o tom poslu.

Postoje i situacije u kojima jednostavno neke stvari ne smete da uradite. To su najčešće situacije kada vam klijent traži da u poslovne svrhe iskoristite fotografiju, video ili nečije autorsko delo, koje je zaštićeno.

Autor

Represent System

News Editor

Hajde da radimo zajedno

U Represent Communications gajimo strast prema briljantnim idejama i njihovom izvršenju, a sve to spajamo u prelepa iskustva