Represent Media

Putovanja su sreća, a pisanje o njima još veća

Blog - Jul 23, 2019

Prilikom odabira destinacije za putovanje, sigurna sam da guglate,  tražite fotografije i iskustva na TripAdvisoru, čitate putopise… Upravo je plasiranje ovakvog sadržaja, glavni alat za podizanje prodaje turističkih aranžmana.

Lično iskustvo koje vam prenese putopisac nema cenu, jer tu iz prve ruke saznate sve što želite o željenoj destinaciji, od toga kakve su plaže, da li ima talasa, kakav je smeštaj, ponuda hrane, cene zakupa ležaljki, koja su najlepša mesta za fotografisanje, koliko koštaju izleti, rent a car i sl.

Upravo iz tog razloga mnoge turističke agencije, popularni hoteli, banje i wellnes centri nude novinarima, blogerima, jutjuberima i influenserima da isprobaju sve sadržaje, a da ih nakon toga verno prenesu kako bi naveli turiste da se opredele baš za njihovu ponudu.

Upravo se u ovome ogleda budućnost prodaje turističkih aranžmana, jer generalno ljudi vole da vide zadivljujuće fotografije na društvenim mrežama, efektan video i pročitaju sjajan putopis na sajtovima čiji utisak će biti toliko intezivan da će se već tokom čitanja teksta videti na toj lokaciji, a potom otići i rezervisati aranžman.

U ovom tekstu ćemo se baviti pisanjem putopisa i ukoliko ste pomislili da je to „staro“ zanimanje izumrlo, to nije tačno. Ono se samo prilagodilo novim, digitalnim okolnostima, jer današnji putopisici svoje doživljaje sa putovanja šeruju na društvenim mrežama, pišu blogove i sl.

Postoji nekoliko „caka“ prilikom samog pisanja putopisa. Tekstovi pre svega moraju biti zanimljvi i  korisni, da već kod prvog pasusa ne počinjete da zevate, a da ste kod sredine već sasvim sigurno zaspali. Caka je u tome da ispričate svoju priču, nemojte ponavljati ono što je već hiljadu puta već napisano.

Ne zatrpavajte tekst suvišnim informacijama, jer se tako dobija ogroman tekst pretrpan zamornim detaljima. Tekst treba da „teče“ i da je svakome razumljiv.

Vodite računa o naslovima, jer oni moraju zainteresovati ljude da kliknu baš na vaš tekst i pročitaju ga. Atraktivni podnaslovi su takođe poželjni, kako bi se čitaoci još više zainteresovali da pročitaju tekst do kraja.

Poseban akcenat je na fotografijama koje prate tekst. One nikako ne smeju biti male i mutne, već su neophodne su fotografje u visokoj rezoluciji.

Potrudite se da uvek postavljate svoje fotografije, ukoliko koristite tuđe, obavezno pre toga tražite dozvolu autora, a ukoliko dobijete dozvolu za korišćenje, obavezno potpišite autora.

Kako bi vaš tekst imao što više čitanja, promovišite ga na društvenim mrežama.

Pre nego što se latite „pera „ jedan mali savet. Imajte na umu da je putovanje lakši deo. Pisanje je onaj teži.

Autor

Marija Nikolić

Media Advisor (Represent Communications, Beograd)

Novinar u duši!

Hajde da radimo zajedno

U Represent Communications gajimo strast prema briljantnim idejama i njihovom izvršenju, a sve to spajamo u prelepa iskustva