Represent Media

WebSummit 2019, Lisabon Portugal – Era digitalne transformacije

Blog - Nov 15, 2019

Biti deo događaja poput #WebSummitLisbon sa 70.000 posetilaca širom sveta, više od 1.200 predavača i 2.500 novinara, u svetu kada “ravnopravnost” predstavlja 46.3% žena, je nesumnjivo privilegija. Biti deo događaja koji deli najnovije trendove i očekivanja u digitalnom svetu za  2020. godinu takođe je čast koju ću da podelim sa vama. Ove godine Represent Communications predstavljao je tim od 6 ljudi na nivou sistema.

Sama činjenica da ovaj događaj ima mogućnost da ugosti više od 70.000 posetilaca i 1.200 predavača, ukazuje na veličinu samita. Predavanja su bila na dohvat ruke.

Edvard Snouden se direktno iz Rusije pridružio otvaranju događaja putem video poziva, a tom prilikom je govorio o tome kako se najvažnije institucije u društvu smatraju manje važnim nego što one stvarno jesu. Digitalna transformacija kao tema ovog samita dobila je na značaju kroz različite primere i predavače gde smo razumeli da moć digitalne transformacije, ako se na odgovarajući način prilagodi našem radu, može da napravi revoluciju u našem radu.

Poslednjih godina se u velikoj meri govori o digitalnoj transformaciji. Važnost i primena istog u našoj industriji je više nego potrebna. Očekuje se porast influencera koji rade za različite brendove – oni zapravo stvaraju sadržaj i na taj način komuniciraju s publikom – rekao je Ijan Somerhalder, poznati glumac koji je direktno uključen u stvaranje sadržaja za različite kompanije. Kada su ga pitali da li će biti moguće izgraditi novi brend, s obzirom na to koliko su društveni mediji preplavljeni, rekao je da ono što pravi razliku kod novih brendova ili proizvoda, jeste sadržaj u vidu kratkih video zapisa ili animacija koje su privlačne za gledanje.

– Autentičnost, iskrenost i solidna frekvencija kvalitetnog sadržaja su ono što ljudi cene. Savršenstvo je najveći neprijatelj dobrog YouTube kanala – rerekao je Ijan.

U smislu strateškog pogleda na poslovanje, on se osvrnuo na 3 ključna stuba: ljudi, okolina i profit – potrošači ne žele ništa manje od toga. Kompanije tj. brendovi će morati da slede ova tri principa da bi opstali.

Budućnost influensera je ponovo u fokusu kroz uticaj društvenih mreža. Previše likova, previše pratilaca. Ako je u 2018. godini bilo oko četiri miliona uticajnih korisnika sveta, ove godine taj broj je skočio na devet miliona, što je veoma težak zadatak za kompanije – treba odabrati idealnog kandidata za svoje potrebe. Ono što će ih ubuduće razlikovati jeste kreiranje dovoljno atraktivnog sadržaja koji se pamti i privlači pažnju, pa samim tim dalje deli na  društvenim mrežama. Potreba za povezivanjem sa ciljnom publikom zasnivaće se na apsorpciji njegovih potreba i kreativnosti koja će proizvesti za veću interakciju. Povećanje broja uticajnih članova koji rade sa brendovima znači stvaranje sadržaja i direktnu komunikaciju sa  publikom. Dobar primer je bila priča o Voltu Dizniju, kao kompaniji koja ima direktan pristup prema publici stvarajući dovoljno atraktivan sadržaj.  Oni dugoročno grade odnose sa svojom publikom.

I kada su društvene mreže u pitanju važi isto pravilo. Nije dovoljno samo imati stranicu na društvenim mrežama ili platiti kampanju. Sadržaj mora biti dovoljno atraktivan, a ne samo ono što mi mislimo da je adekvatno. Društvene mreže se zapravo tretiraju kao “iznajmljeni stan” u koji se kratkoročno ulaže kako bi se dobila viralnost. Ono što budućnost donosi zapravo je stvaranje sopstvenih medija putem dobrog sadržaja, a samim tim istvaranje prometa od strane željene publike. Društvene mreže će se koristiti isključivo za “push” efekat i za prikupljanje pratilaca/potrošača.

Upotreba aplikacija se neprestano povećava i danas čini 55% svih mrežnih transakcija. Statistički podaci pokazuju da je rast upotrebe aplikacija trenutno tri puta veći nego rešavanje željenih problema/zadataka/ciljeva putem pretraživača. Ako se brendovi ne prilagode i ne komuniciraju sa svojim potrošačima na ovaj način, rast upotrebe pametnih telefona i aplikacija neće biti dobar po njih.

Tehnologija se neprestano menja i razvija na način pogodan za korisnike, a šanse za unovčavanje sadržaja su u nekoj, nazovimo, eksperimentalnoj fazi. Očekivanja za digitalne platforme i njihovu upotrebu za 2020. godinu najviše se podudaraju sa Instagram storijima, TikTok-om i Pinterestom i YouTube-om. Sadržaj u obliku videa i animacije, dovoljno jednostavan za gledanje bez potrebe za čitanjem. Uz to, statički baneri će imati kontinuirani pad atraktivnosti za razliku od dinamičnih banera i animacija.

Predstavnik New York Timesa govorio je o storitelingu i robnim markama. Naglasio je da je smisao pristupa identifikovanje odgovarajuće priče i toga kako će se ona preneti dalje. Ne da se brend predstavi kao glavna tema u priči, već da se ponovo fokusira na očekivanja i potrebe ciljne publike na način koji će oni razumeti i upamtiti.

– Ne primoravajte decu da jedu sirov brokoli ili paradajz. Ne žele. Pronađite način da im date oblik koji je za njih prihvatljiv.

#WebSummitLisbon bio je skup velikog broja posetilaca iz različitih industrija, ali zaključak sa svih panela, diskusija i predavanja koje smo posetili bio je isti – Budućnost je u sopstvenom sadržaju koji će dugoročno davati kontinuirane rezultate. Komunikacija kampanje sa potencijalnim kupcima je kratkotrajna. Ne ulažite pogrešno!

Autor

Nataša Mirkova

Direktor (Represent Communications Skoplje)

Ima više od 15 godina iskustva u marketingu, koje kombinuje sa svim menadžerskim veštinama koje može da poseduje kako bi kancelarija u Skoplju postala jedna od najmlađih kancelarija sa najvećim potencijalom.

Hajde da radimo zajedno

U Represent Communications gajimo strast prema briljantnim idejama i njihovom izvršenju, a sve to spajamo u prelepa iskustva