WebSummit 2019, Lisabon Portugal – Era digitalne transformacije
Blog - Nov 15, 2019
Biti deo događaja poput #WebSummitLisbon sa 70.000 posetilaca širom sveta, više od 1.200 predavača i 2.500 novinara, u svetu kada “ravnopravnost” predstavlja 46.3% žena, je nesumnjivo privilegija. Biti deo događaja koji deli najnovije trendove i očekivanja u digitalnom svetu za 2020. godinu takođe je čast koju ću da podelim sa vama. Ove godine Represent Communications predstavljao je tim od 6 ljudi na nivou sistema.
Sama činjenica da ovaj događaj ima mogućnost da ugosti više od 70.000 posetilaca i 1.200 predavača, ukazuje na veličinu samita. Predavanja su bila na dohvat ruke.
Edvard Snouden se direktno iz Rusije pridružio otvaranju događaja putem video poziva, a tom prilikom je govorio o tome kako se najvažnije institucije u društvu smatraju manje važnim nego što one stvarno jesu. Digitalna transformacija kao tema ovog samita dobila je na značaju kroz različite primere i predavače gde smo razumeli da moć digitalne transformacije, ako se na odgovarajući način prilagodi našem radu, može da napravi revoluciju u našem radu.
Poslednjih godina se u velikoj meri govori o digitalnoj transformaciji. Važnost i primena istog u našoj industriji je više nego potrebna. Očekuje se porast influencera koji rade za različite brendove – oni zapravo stvaraju sadržaj i na taj način komuniciraju s publikom – rekao je Ijan Somerhalder, poznati glumac koji je direktno uključen u stvaranje sadržaja za različite kompanije. Kada su ga pitali da li će biti moguće izgraditi novi brend, s obzirom na to koliko su društveni mediji preplavljeni, rekao je da ono što pravi razliku kod novih brendova ili proizvoda, jeste sadržaj u vidu kratkih video zapisa ili animacija koje su privlačne za gledanje.
– Autentičnost, iskrenost i solidna frekvencija kvalitetnog sadržaja su ono što ljudi cene. Savršenstvo je najveći neprijatelj dobrog YouTube kanala – rerekao je Ijan.
U smislu strateškog pogleda na poslovanje, on se osvrnuo na 3 ključna stuba: ljudi, okolina i profit – potrošači ne žele ništa manje od toga. Kompanije tj. brendovi će morati da slede ova tri principa da bi opstali.
Budućnost influensera je ponovo u fokusu kroz uticaj društvenih mreža. Previše likova, previše pratilaca. Ako je u 2018. godini bilo oko četiri miliona uticajnih korisnika sveta, ove godine taj broj je skočio na devet miliona, što je veoma težak zadatak za kompanije – treba odabrati idealnog kandidata za svoje potrebe. Ono što će ih ubuduće razlikovati jeste kreiranje dovoljno atraktivnog sadržaja koji se pamti i privlači pažnju, pa samim tim dalje deli na društvenim mrežama. Potreba za povezivanjem sa ciljnom publikom zasnivaće se na apsorpciji njegovih potreba i kreativnosti koja će proizvesti za veću interakciju. Povećanje broja uticajnih članova koji rade sa brendovima znači stvaranje sadržaja i direktnu komunikaciju sa publikom. Dobar primer je bila priča o Voltu Dizniju, kao kompaniji koja ima direktan pristup prema publici stvarajući dovoljno atraktivan sadržaj. Oni dugoročno grade odnose sa svojom publikom.
I kada su društvene mreže u pitanju važi isto pravilo. Nije dovoljno samo imati stranicu na društvenim mrežama ili platiti kampanju. Sadržaj mora biti dovoljno atraktivan, a ne samo ono što mi mislimo da je adekvatno. Društvene mreže se zapravo tretiraju kao “iznajmljeni stan” u koji se kratkoročno ulaže kako bi se dobila viralnost. Ono što budućnost donosi zapravo je stvaranje sopstvenih medija putem dobrog sadržaja, a samim tim istvaranje prometa od strane željene publike. Društvene mreže će se koristiti isključivo za “push” efekat i za prikupljanje pratilaca/potrošača.
Upotreba aplikacija se neprestano povećava i danas čini 55% svih mrežnih transakcija. Statistički podaci pokazuju da je rast upotrebe aplikacija trenutno tri puta veći nego rešavanje željenih problema/zadataka/ciljeva putem pretraživača. Ako se brendovi ne prilagode i ne komuniciraju sa svojim potrošačima na ovaj način, rast upotrebe pametnih telefona i aplikacija neće biti dobar po njih.
Tehnologija se neprestano menja i razvija na način pogodan za korisnike, a šanse za unovčavanje sadržaja su u nekoj, nazovimo, eksperimentalnoj fazi. Očekivanja za digitalne platforme i njihovu upotrebu za 2020. godinu najviše se podudaraju sa Instagram storijima, TikTok-om i Pinterestom i YouTube-om. Sadržaj u obliku videa i animacije, dovoljno jednostavan za gledanje bez potrebe za čitanjem. Uz to, statički baneri će imati kontinuirani pad atraktivnosti za razliku od dinamičnih banera i animacija.
Predstavnik New York Timesa govorio je o storitelingu i robnim markama. Naglasio je da je smisao pristupa identifikovanje odgovarajuće priče i toga kako će se ona preneti dalje. Ne da se brend predstavi kao glavna tema u priči, već da se ponovo fokusira na očekivanja i potrebe ciljne publike na način koji će oni razumeti i upamtiti.
– Ne primoravajte decu da jedu sirov brokoli ili paradajz. Ne žele. Pronađite način da im date oblik koji je za njih prihvatljiv.
#WebSummitLisbon bio je skup velikog broja posetilaca iz različitih industrija, ali zaključak sa svih panela, diskusija i predavanja koje smo posetili bio je isti – Budućnost je u sopstvenom sadržaju koji će dugoročno davati kontinuirane rezultate. Komunikacija kampanje sa potencijalnim kupcima je kratkotrajna. Ne ulažite pogrešno!