Represent Media

Weekend media festival – Imao sam privilegiju…

Blog - Sep 27, 2019

12. po redu Weekend media festival u Rovinju održan je od 19. do 22. septembra, pod sloganom „Tri dana mira, ljubavi i komunikacije!”. Imao sam čast da budem deo odabrane ekipe agencije Represent Communications i kao deo tima od pet ljudi koji predstavljaju našu agenciju, po prvi put prisustvujem ovoj manifestaciji.

Sam rad u agenciji Represent Communications je privilegija za muškarca, jer radite u većinski ženskom kolektivu. Privilegija, obaveza, ali i prilika da se sazna i nauči mnogo o ženama direktno od žena. Većina mojih drugara gleda na mene kao da sam naročito počastvovan, jer oni rade u u industrijama gde im, blago rečeno, nedostaju koleginice na poslu.

Putovanje kolima iz Beograda do Rovinja i nazad sa četiri žene je svakako posebno. Za neke izazov, a za mene poseban ugođaj. Obično sam sasvim zadovoljan kada putujem samo sa jednom ženom. Dovoljno je reći da je Stefan Đurić, poznatiji kao Rasta, putovao sa drugarom i mogao samo da pozavidi kada je na granici čekao u redu u kolima pored naših. A čekao je sat vremena.

Ekipa iz Represent System-a u Rovinju je imala tu sreću da bude smeštena u odličnom i popularnom Family Hotel Amarin, koji se nalazi na poluostrvu nedaleko od Rovinja, u bajkovitim mediteranskim vrtovima. Hvala našoj Milici koja je na vreme rezervisala hotel, jer dosta ljudi iz Beograda nije uspelo u toj nameri. Posle svakodnevnog predavanja, sledilo je opuštanje i kupanje u toplom moru, zatim nekoliko ulazaka u saunu i onda je žurka mogla da počne. A bilo ih je…

Prvog dana festivala, u četvrtak uveče, Adria Media Group je organizovala tradicionalno druženje u restoranu Veli Jože, gde smo razmenili iskustva i utiske sa našim kolegama iz medija, klijentima i drugih agencija. Takođe, Direct Media je organizovala tradicionalno druženje završne večeri u restoranu Sidro uz veliki broj gostiju iz regiona.

O festivalu:

Moj prvi utisak o festivalu je perfektna organizacija na svakom koraku. Istovremeno su organizovana predavanja u pet različitih sala, na kojima je govorilo više od 150 učesnika tokom 3 dana trajanja manifestacije.

Teme su se odnosile pretežno na digitalnu komunikaciju pojedinaca iz kreativne industrije i kompanija koje se sve više oglašavaju u virtuelnom svetu. Facebook platforma je u značajnom padu u odnosu na Instagram. Podaci i digitalno doba su nas učinili pametnijima. Poznate ličnosti su preuzele uloge vodećih influensera, pa se tako na jednom panelu publici obratila i regionalna zvezda Severina, koja je govorila o trendovima koje mora da prati kako bi opstala u vrhu.

Iz primera učesnika Voje Žanetića (emisija Pljiž) i Svetozara Raspopovića (Restoran AS, Slovenija) saznali smo da se čovek uči dok je živ i da nikada nije kasno da promenite posao koji radite čak ni u zrelom životnom dobu i ostvarite uspeh o kakvom ste maštali.

Na radionici Digital Challenges govorilo se o upotrebi robota u skorijoj budučnosti, koji će obavljati veliki broj poslova umesto ljudi. Dve trećine dece koja trenutno idu u Osnovnu školu radiće poslove koji danas ni ne postoje. Za 20 ili 30 godina najveće svetske kompanije imaće poslovni model koji zavisi od digitalnih procesa i to će uglavnom biti kompanije iz Azije koje danas ni ne postoje.

Za ljude koji obavljaju stresan posao, posebno je zanimljiv bio panel koji je vodio Boris Kovaček, glavni producent festivala, sa Pete Radovich-em, jednim od najuspešnijih televizijskih producenata u SAD, dobitnikom Emmy nagrade, a koji je govorio koliko je važno da opušteno radimo svoj posao, da stres ne donosi ništa dobro, ubija kreativnost i kako da ga izbegavamo.

Kvalitetan sadržaj i dalje je na ceni, i nema naznaka da će se to u skorije vreme promeniti, jedan je od zaključaka panela „Kako će se transformisati svet TV-a“.

Vladimir Lučić iz Telekom Srbija Grupa smatra da će “u naredne dve godine veliki igrači poput Disney-a, NBC-a i Apple-a razviti platforme bolje od Netflix-a, pronaći će način da se prilagode korisniku te će tada promeniti strategiju prema provajderima“.

Sara Fischer iz američkog Axios-a smatra da na globalnom nivou trenutno vlada zasićenost streaming platformama, ali taj se trend polako usporava te se sve više ulaže u sadržaj koji u većoj količini proizvode streaming servisi poput Netflix-a, nego televizije.

Prisutan je sve veći rast efemerne komunikacije, odnosno sve manje želje da svoju privatnost delimo sa drugima, pa se sve češće okrećemo Instagram Story-u i kriptovanim porukama. Sve više ljudi komunicira preko aplikacija koje nude kriptovane poruke nego preko društvenih mreža.

Iz Rovinja smo doneli puno utisaka. Verujem da ćemo veoma brzo implementirati u naš posao nešto od onoga što smo imali priliku da čujemo.

Imao sam priliku i veliko zadovoljstvo da delimo mir, ljubav i komunikaciju na #weekend12.

Autor

Milun Marić

Senior Account Executive (Represent Communications Srbija)

Rođen u Beogradu, prohodao u Moskvi, diplomirao u Minsku, a danas je blažen među ženama Represent Systema.

Hajde da radimo zajedno

U Represent Communications gajimo strast prema briljantnim idejama i njihovom izvršenju, a sve to spajamo u prelepa iskustva