Represent Media

Kako pandemija korona virusa utiče na advertising industriju?

Vesti - Apr 09, 2020

Krize nisu nepoznanica ni za jednu profesiju, a naročito kada govorimo o globalnoj industriji oglašavanja. Trenutna epidemija COVID-19 virusa, međutim, drugačija je. Uz ograničenja putovanja i neizvesnost, globalna mašinerija oglašavanja se na neke načine usporava, dok se u drugu ruku i preusmerava, piše AdWeek.

Neki delovi industrije već su žestoko na udaru širenja korona virusa. Događaji širom sveta se otkazuju, sastanci, putovanja, planovi. Svet staje. Sledeća na udaru će biti industrija proizvodnje oglasa, tj. sfera kojom vladaju strogi rokovi, nefleksibilni budžeti i neprekidna putovanja.

Pad prihoda od oglasa

S druge strane, mediji se utrkuju za prodaju oglasnog prostora, jer sve više potrošača ostaje kod kuće pod prinudom, pa se čitaju, gledaju i istražuju različiti sadržaji. Izvršni direktor New York Timesa, Mark Thompson, izjavio je da Times „primećuje usporavanje međunarodnih i domaćih rezervacija oglasa, što povezujemo sa neizvesnošću i anksioznošću zbog virusa“. Pored toga, on očekuje da će prihodi od digitalnog oglašavanja u prvom kvartalu pasti za 10%.

Ono što je jasno jeste da ova kriza velikih razmera ima potencijal da transformiše industriju, prisiljavajući brendove i agencije da se prilagode i razmotre opcije poput omogućavanja zaposlenima da rade na daljinu, korišćenja lokalnih resursa koji ne zahtevaju međunarodna putovanja i stvaranje virtualnih događaja koji su nešto više od puke video-konferencije.

Može li ovaj period nesigurnosti označiti prekretnicu koje će se marketeri i oglašivači sećati kao trenutka turbulencije i transformacije? Adweek je razgovarao sa nekoliko viših rukovodilaca iz industrije o tome kako će virus uticati na četiri ključna dela advertising industrije: ulaganje u oglašavanje, experiential marketing, agencije i produkcijske kuće.

  1. Ulaganje u TV oglase će nesumnjivo skočiti, jer će skočiti i prodajaod ovih oglasa, smatraju stručnjaci.
  2. Agencije koje se bave digitalom, velike kompanije poput Facebook-a, TikTok-a za sada bar, nemaju izgleda da će propasti ili narušiti finansijski položaj na tržištu. Veliki brojdogađaja širom sveta je otkazan, ali su svi i dalje na internetu, čak više nego ikada.
  3. Agencije i velike korporacije će opstati, itekako, smatraju stručnjaci. To što je onemogućeno sastajanje i putovanje, samo je pokazalo da se mnogo više posla može završiti iz kancelarije, online sastancima, uz nesumnjivu uštedu resursa.
  4. Biznisi koji se bave proizvodnjom – kako kaže Matt Miller, predsedavajući i CEO nezavisnih komercijalnih prozvođača, možda budu malo pljuljani, u zavisnosti od razvoja događaja u bližoj budućnosti, ali će svakako izvući.

Ceo tekst pročitajte ovde.

Priredila: Marketing mreža

Autor

Represent System

News Editor

Hajde da radimo zajedno

U Represent Communications gajimo strast prema briljantnim idejama i njihovom izvršenju, a sve to spajamo u prelepa iskustva