Tačnost sadržaja ne utiče na prikaz objave na Google
Vesti - Sep 12, 2019
– Google-ovi sistemi ne mogu da provere tačnost sadržaja; umesto toga, ovaj pretraživač se oslanja na signale za koje prema ustanovljenim pravilima, smatraju da se poklapaju sa „temom i relevantnošću autoriteta“ – smatra Danni Sullivan, zaposleni u Google, a prenosi searchengineland.com.
Danni je to napisao Tvitu koji je objavljen na njegovom ličnom nalogu 9. septembra. Ovo je privuklo pažnju SEO-a i pokrenulo razgovor.
Machines can’t tell the “accuracy” of content. Our systems rely instead on signals we find align with relevancy of topic and authority. See: https://t.co/O65v1PTehr and https://t.co/cTveD8XNxp
— Danny Sullivan (@dannysullivan) September 9, 2019
U pokušaju da poboljša kvalitet svojih rezultata, Google je u aprilu 2017. godine najavio Project Owl; projekat je dao veći znalaj sadržaju i omogućio korisnicima da daju povratne informacije za predloge za pretraživanje i rezultate pretrage.
U novembru 2017. Google se takođe udružio sa Trust Project-om kako bi doneo više transparentnosti u sadržaju vesti i borio se protiv širenja dezinformacija.
U septembru 2019. godine kompanija je ažurirala smernice za ocenu kvaliteta pretraživanja kako bi naglasila proveru izvora vesti. Tom prilikom je uključena mogućnost rangiranja tekstova i sadržaja koji šire mržnju, za šta je moguće dati najnižu moguću ocenu.
Veliki problem Google-a jeste što je i dalje, koliko god tehnologija napredovala, to i dalje jedan veliki program, tj. “mašina”. Dakle, bilo koji oblik “mašinskog učenja i funkcionisanja” ipak ne omogućava potpunu procenu tačnosti, budući da je nemoguće da rezultate izbacuje na osnovu prethodnih iskustava.
Prema Sullivanu, relevantnost teme je ključna za Google, rangiranje ne.
Izvor: searchengineland.com