Represent Media

Korona menja svet: Kako se industrije bore za opstanak?

Blog - Apr 13, 2020

U ovom trenutku svi smo svi već svesni šta je korona virus uradio, prvenstveno, od naših života, a odmah nakon toga i sa radom svih kompanija i biznisa u državi. Svaka zemlja na svetu se trudi da učini sve što je u njenoj moći kako bi obuzdala ovu strašnu stvar koja je zadesila planetu Zemlju. Međutim, to nije lako. Posledice su nemerljive, a svi nagoveštaji i prognoze su da će nam kasnije biti još teže da se od svega oporavimo.

Svakoga dana oko 20.000 ljudi se zarazi korona virusom. Ovaj podatak je zastrašujuć i u svima budi osećaj nelagodnosti i uznemirenosti. I brojke koje se nalaze na berzi govore jako lošu stvar – ogroman pad i danonoćnu borbu da se nešto učini i oporavi.

Najveći pad u svom poslovanju beleži i apsolutno se nalazi na prvom mestu – turizam. Turistička industrija je do sada već izgubila mnogo, a kažu da će se posledice osećati i dugo nakon završene krize. Veliko je pitanje i kako će se druge zemlje boriti sa korona virusom i da li će u sve zemlje moći regualno da se putuje nakon završenog vanrednog stanja.

Odmah nakon turizma nalaze se projektni biroi i kancelarije za izgradnju objekata, renoviranje i adapcije prostora.

Različita istraživanja pokazuju da su tri delatnosti u ovom trenutku „iskočile“ i svojim prihodima se nalaze mnogo, mnogo iznad proseka za ovo doba godine. U pitanju je prehrambena industrija, farmaceutske kuće i mediji. Kod medija je zapravo najinteresantnija situacija, jer je došlo do podele i to na one koji imaju skok u svom poslovanju (online mediji, SoMe i televizija), dok svi ostali beleže strmoglavi pad.

Najinteresantniji podatak jeste da štampani mediji u Italiji beleže jako veliki porast u odnosu na situaciju pre vanrednog stanja i korona virusa. Naime, pored mogućnosti da sve vesti pročitaju na sajtu, Italijani se najviše opredeljuju da usled ograničenog kretanja odu do trafike i kupe novine.

Koliko god neki mislili da je marketing jedna od delatnosti koja je u ovom trenutku stabilna, istraživanja to ne beleže. Nažalost, većina klijenta je pogođena krizom, ali se u ovim teškim vremenima, oni ipak odlučuju da promene strategiju svog poslovanja i fokusiraju se na digitalno reklamiranje uz pružanje dodate vrednosti.

Tako je jedna srpska kompanija rešila da animira svoje potrošače i da im opciju da kroz igranje igrice osvoje njihov novi proizvod. Naravno, najbolji rezultati će pobediti i osvojiti nagradu, ali će se svi animirati.

Pozitivna stvar i jedan potpuno novi pristup poslovanju jeste ulaganje kompanija u sektor edukacije, zatim treninge interne komunikacije i kriznog komuniciranja. Naša agencija Represent Communications je i sama svedok o tome koliko nam se kompanija obratilo u cilju pomoći i organizaciji treninga za menadžere i zaposlene koji se u ovom trenutku bore sa kriznom situacijom.

Cilj jeste da svima pomognemo i olakšamo da se sutra, kada se situacija stabilizuje, poslovanje nastavi normalnim i regularnim tokom.

Ono što je najbitnije jeste da nijedna od ovih delatnosti NIJE NAMERNO profitirala, već su proizvodi i usluge koje one pružaju ona osnovna ljudska potreba.

Procenjuje se da će ukupno COVID-19 koštati globalnu ekonomiju 2,7 milijardi dolara.

Autor

Ana Đokić

Education Coordinator (Represent System)

Pola žena, pola plan. Ubitačna kombinacija lava i škorpije, koji u tandemu nikoga ne ostavljaju ravnodušnim. Voli smeh i šalu, čak i na svoj račun

Hajde da radimo zajedno

U Represent Communications gajimo strast prema briljantnim idejama i njihovom izvršenju, a sve to spajamo u prelepa iskustva